این هفته قیمت طلا افزایش خواهد یافت

پیش‌بینی کیتکو درباره قیمت انس

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اکثر کارشناسانی که در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند معتقدند این هفته قیمت طلا افزایش خواهد یافت. در نظرسنجی این هفته از مجموع 28 پاسخ دهنده که شامل معامله گران، تحلیلگران تکنیکال و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هستند، 22 نفر پیش‌بینی کردند قیمت فلز زرد افزایش خواهد یافت، 4 نفر نظری مخالف گروه نخست داشتند و 2 نفر معتقد بودند این هفته قیمت‌ها تغییر خاصی نخواهند داشت.

گروه نخست در بیان دلیل پیش‌بینی رشد قیمت طلا به وضعیت مبهم و نگران کننده قبرس اشاره کرده‌اند. هفته پیش رهبران منطقه یورو و وام دهندگان بین‌المللی تصمیم گرفتند بخشی از کمک 13 میلیارد دلاری به دولت در آستانه ورشکستگی قبرس از محل وضع مالیات بر سپرده مردم در بانک‌ها تامین شود. پارلمان قبرس با این برنامه مخالفت کرده و بانک مرکزی اروپا تا فردا (روز دوشنبه) به دولت قبرس مهلت داده است برنامه‌ای جایگزین معرفی کند.

از دید پاسخ دهندگان به نظرسنجی کیتکو، این هفته به هر شکل برنامه کمک مالی به قبرس تصویب خواهد شد و این امر به رشد ارزش یورو و قیمت طلا منجر می‌شود. البته باید دید برنامه جدید اعطاء کمک مالی به قبرس چه ویژگی‌هایی دارد. اگر به هر دلیل نگرانی در باره وضعیت قبرس و منطقه یورو از میان نرود و ارزش یورو کاهش یابد وضعیت قیمت طلا چندان مشخص نخواهد بود زیرا از یک سو این نگرانی‌ها به رشد قیمت طلا کمک می‌کنند و از سوی دیگر کاهش ارزش یورو بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند.

از دید دو کارشناسی که معتقد بودند قیمت‌ها این هفته تغییر خاصی نخواهند داشت وجود عوامل بسیار زیاد موثر بر وضعیت قبرس و قیمت طلا سبب می‌شود نتوان پیش‌بینی دقیق درباره قیمت فلز زرد ارائه کرد. تحلیلگران تکنیکال معتقدند سطح بعدی مقاومت قیمت طلا 1625 دلار در هر اونس است و اگر قیمت ها از این سطح عبور نکنند کاهش خواهند یافت. در زیر نتیجه نظرسنجی کیتکو نشان داده شده است:

پیش بینی قیمت طلاچی شد طلا امروز منفی شدطلاافزایش خواهد یافتقیمت انس طلا به دیدهقیمت سکه کاهش خواهدیافتقیمت طلاقیمت طلا به دیدقیمت طلا قبل ووضعیت قیمت طلاوضعیت نرخ طلا
نظرات (0)
افزودن نظر