پیش‌بینی کیتکو درباره قیمت این هفته طلا

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از جهان سهم اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا در هفته جاری حداقل اندکی افزایش خواهد یافت. از 27 پاسخ دهنده به نظرسنجی، هفده نفر معادل 63.96 درصد معتقد بودند این هتفه قیمت فلز زرد رشد خواهد کرد. 4 نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و شش نفر نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییر زیادی نخواهد داشت.

گروه اول معتقد بودند پس از کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته، بازار شاهد رشد نسبی قیمت‌ها خواهد بود زیرا کاهش اخیر بیش از حد سریع و بیش از حد زیاد بوده است. در نتیجه احتمال تصحیح قیمت‌ها کاملا وجود دارد. همچنین رقم کنونی سطح جدید حمایت محسوب می‌شود. رشد تقاضای فیزیکی برای طلا در چین و هند و خبرهای منفی از اقتصاد آمریکا و چین نیز به رشد قیمت‌ها کمک خواهند کرد.

البته در این گروه برخی معتقد بودند رشد قیمت‌ها موقت است و برخی آن را ادامه دار توصیف کردند.

اما گروه دوم یعنی کسانی که پیش‌بینی کردند قیمت‌ها کاهش خواهند یافت، به رشد ارزش دلار و عملکرد منفی قیمت طلا طی سال جاری به عنوان عوامل کاهش مجدد قیمت طلا اشاره کردند. از دید این گروه حتی در ماه‌های آینده نیز افزایش قابل‌ملاحظه قیمت طلا دور از انتظار است.

گروه سوم نیز نوسان شدید قیمت طلا را در هفته جاری پیش‌بینی کردند و معتقد بودند سرمایه‌گذاران منتظر نمایان شدن نشانه‌های جدید از وضعیت اقتصاد جهان خواهند بود در نتیجه فعلا تغییرات قیمت طلا جهت مشخص نخواهد داشت.

در زیر نمودار نتیجه نظرسنجی کیتکو نشان داده شده است:

احتمال کاهش قیمت طلادراین هفتهبیش بینی این هفته قیمت طلاپیش بینی این هفته طلاپیش بینی طلادراین هفتهپیش بینی قیمت دلار در ماه جاریپیش بینی قیمت طلا در این هفتهپیش بینی کیتکو قیمت سکهقیمت این هفته طلاقیمت طلا در هفته اول اردیبهشتکیتکو
نظرات (0)
افزودن نظر