تغییر کاربری زمین از سینما به شرکت بیمه

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا از حدود 10 سال قبل قطعه زمینی با وسعت بیش از 2000 متر مربع در خیابان ولیعصر (عج) روبه‌روی مسجد بلال برای ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری سینمایی در نظر گرفته شده بود، اما بر اساس تغییر نوشته‌های تابلویی که در نزدیکی این زمین نصب شده، به نظر می‌رسد زمین از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایی دیگر واگذار شده است.

 

یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: از حدود 10 سال قبل، قطعه زمینی به درخواست و با پی‌گیری اهالی با نصب تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با کاربری فرهنگی درنظر گرفته شد؛ آن هم در منطقه‌ای که از خیابان زرتشت تا تجریش فاقد تالار تئاتر و سینما و مکانی برای فعالیت‌های هنری- فرهنگی جوانان است، اما معلوم نیست بنا به چه دلایلی تا این زمان کار ساخت این مرکز با وجود مراجعات مکرر آغاز نشده است.

او گفت: متاسفانه این روزها پس از سال‌ها انتظار، ساکنان محل شاهد فعالیت‌های دلالان و بساز بفروش‌ها و نیز عوامل بانک و بیمه و غیره هستند که پس از رنگ زدن تابلوی اولیه و نصب تابلوی یک بانک بیمه که در اثر مخالفت اهالی برداشته شد، تابلوی قبلی را با خود برده‌اند تا سابقه‌ای موجود نباشد. این افراد در پی پیگیری اهالی ادعا می‌کنند که شهرداری منطقه‌ 3 با تغییر کاربری این محل از فرهنگی به تجاری و اداری موافقت کرده است.

وی افزود: لازم به یادآوری است که بهای این ملک در ماه‌های اخیر به متری 40 – 35 میلیون تومان رسیده و احتمالا به همین دلیل از نظر برخی مسئولان دلسوز با چنین قیمت سنگینی انجام فعالیت‌های هنری- فرهنگی در این مکان به‌صرفه نخواهد بود.

این شهروند که نامش در ایسنا محفوظ است، هم‌چنین تاکید کرد: بنابر این چنانچه فورا رسیدگی قانونی و ممانعتی به عمل نیاید، عملیات ساختمانی در برابر چشمان حسرت‌زده‌ شهروندان به زودی آغاز خواهد شد تا بدون توجه مسئولان وزارت ارشاد، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران به نیازهای واقعی مردم، بیش از پیش بر تعداد ساختمان‌ها و املاک متعلق به بیمه‌ها و بانک‌ها که مانند قارچ در سراسر فضای شهر سر برآورده‌اند، افزوده شود.

نظرات (0)
افزودن نظر