الزام بانک ها به گزارش کلیه رخدادهای امنیتی به مرکز کاشف/ تدوین راهبرد زیرساخت(سامانه) بازار مالی کشور در دستور کار

دبیرکل بانک مرکزی خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا سید محمود احمدی افزود: کلیه مستندات و اطلاعات محرمانه مورد درخواست مرکز کاشف در رابطه با رخدادهای امنیتی و آثار و شواهد باقیمانده بلافاصله و بطور کامل توسط بانک‌ها در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد.

دبیرکل بانک مرکزی گفت:‌ مرکز کاشف به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی خود مجاز به حضور در بانک، بررسی و ارزیابی امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی بانک های مختلف و شرکت های پیمانکار و گزارش نقص های مشاهده شده به مدیرکل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی است.

وی همچنین گفت: تدوین راهبرد زیرساخت بازار مالی کشور در دستور کار است که امیدواریم در سال جاری اعلام و نهایی شود.

وی با بیان اینکه این راهبرد در چهار حوزه سیاست گذاری، برنامه‌های اجرایی، طرح‌های نظارت و سرپرستی و همچنین فن‌آوری تدوین می‌شود گفت: به این واسطه برنامه اصلی نظام بانکی کشور در دهه 90 ارائه می شود.

وی با بیان اینکه آنچه در راهبرد جایگاه مهمی دارد تعهد به اجرای آن است اظهار کرد: این تعهد به طرح‌های عملیاتی و در کنار آن سرپرستی و نظارت احتیاج دارد که باید در اجرای یک راهبرد مدنظر قرار گیرد و کلیه راهبردهای طرح ریزی شده در بانک مرکزی نیز با توجه به تجارب جهانی و ایجاد تعهد در مدیریت ارشد برای انجام آن‌ها تدوین شده است.

احمدی همچنین به تدوین اصول زیرساخت بازار مالی جهان در سال 2012 اشاره و خاطرنشان کرد: موسسه بال در این طرح 24 اصل اقتصادی جهان شمول را ارائه کرده است اصولی مانند سازماندهی نظام مالی، مدیریت ریسک اعتباری و نقدینگی، نحوه مدیریت در اوراق بهادار و مدیریت بحران که خوشبختانه نظام بانکی ما در بسیاری از این اصول موفق عمل کرده است.

 

اوراقاوراق بهاداربازار مالیدبیرکل بانک مرکزیریسک اعتباریسیاست گذارفن آوری اطلاعاتکلیه کاشف هامحمود احمدیمدیریت ریسک
نظرات (0)
افزودن نظر