بازداشت سارقان توپ فوتبال یک میلیون دلاری!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  مهر، هشتم تیر امسال از طریق مراجعه صاحب مغازه عتیقه فروشی به کلانتری 118 ستارخان ، گزارش وقوع سرقت در "نمایشگاه صنایع دستی و عتیقه جات " به مأموران اعلام شد که بر اساس اظهارات مالباخته ارزش اموال سرقت شده بیش از یک میلیون دلار اعلام شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت اماکن" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : 18 خرداد امسال نمایشگاهی از سوی معاونت گردشگری میراث فرهنگی در یکی از مراکز فرهنگی شمال غرب تهران برگزار شد . من نیز بواسطه ساخت توپ نقره ای و همچنین جام نقره ای و چاقوی نقره ای مخصوص باز کردن پاکت نامه که قرار بود از طریق فدراسیون فوتبال و به قیمت یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فروخته شود برای نمایش توپ نقره ای ، به نمایشگاه معرفی شدم . در داخل نمایشگاه غرفه ای برای نمایش توپ نقره ای در اختیار من داده شد اما پس از 20 روز حضور در نمایشگاه و در مراجعه به محل نمایشگاه برای تحویل گرفتن گوی نقره ای متوجه شدیم که توپ و همچنین جام و چاقوی همراه آن در آخرین شب نمایشگاه به سرقت رفته است .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه دوم در اولین مرحله اقدام به اطلاع رسانی موضوع به اتحادیه صنایع دستی و عتیقه فروشان و اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرده تا مشخصات اموال سرقتی در اختیار تمامی اعضای اصناف قرار گیرد . همزمان و با توجه به احتمال خارج کردن اموال سرقت شده از طریق پایانه های مسافرتی ، هماهنگی های لازم نیز با فرودگاه های تهران و همچنین پایانه های مسافرتی انجام شد تا در صورت شناسایی اموال ، مأموران مانع از خارج شدن آنها از تهران شوند .

اقدامات پلیسی برای شناسایی سارق یا سارقین در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام هفتم مرداد امسال ، یکی از فروشندگان ظروف عتیقه در خیابان بهبودی با کلانتری 118 ستارخان تماس گرفت و اعلام داشت که فرد جوانی با مراجعه به مغازه اش قصد دارد تا توپ نقره ای و دیگر اموال سرقت شده را به قیمت سه میلیون تومان بفروش برساند . بلافاصله مأموران کلانتری که پیشتر و از طریق هماهنگی های صورت گرفته در جریان سرقت توپ نقره ای قرار داشتند ، با حضور در مغازه عتیقه فروشی اقدام به دستگیری جوانی 20 ساله کردند که قصد داشت اموال سرقتی را به صاحب مغازه بفروشد .

با انتقال متهم به پایگاه دوم آگاهی ، مالباخته نیز برای شناسایی اموال به پایگاه دوم دعوت شد و او نیز پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی اقدام به شناسایی گوی نقره ای و همچنین جام و چاقوی نقره ای کرد .

با دستگیری آرمین 20 ساله ، وی در اظهارات اولیه مدعی شد که اطلاعی از سرقتی بودن اموال نداشته و این اموال را یکی از دوستانش به نام "مجید" در اختیارش قرار داده تا آنها را به فروش برساند و قرار بوده تا مبلغ به دست آمده از فروش گوی را به صورت مساوی در بین خودشان تقسیم نمایند .

با وجود تناقضات در اظهارات آرمین که نشان از کذب بودن برخی اظهارات وی داشت ، کارآگاهان به منظور جلوگیری از متواری شدن مجید و از طریق اطلاعات به دست آمده از آرمین متوجه شدند که مجید در یک مغازه فروش عتیقه در شمال تهران مشغول به کار است . بلافاصله کارآگاهان به محل کار مجید در منطقه نیاوران مراجعه و در تحقیقات خود پی بردند که مجید در طول برگزاری نمایشگاه برگزار شده از سوی معاونت میراث فرهنگی ، در غرفه ای در نزدیکی غرفه محل سرقت و به عنوان فروشنده حضور داشته اما پس از پایان کار نمایشگاه دیگر مراجعه ای به محل کار خود نداشته است .

با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده که نشان از ارتکاب سرقت از سوی مجید داشت ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه مجید 22 ساله در منطقه عبدل آباد شده و 11 مرداد موفق به دستگیری وی شدند .

مجید پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی به طراحی سرقت اعتراف اما در ادامه و با اطلاع از اظهارات آرمین اعلام کرد که پیشنهاد و طراحی سرقت از سوی او مطرح اما سرقت از سوی آرمین انجام شده است .

مجید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : زمانیکه در طول برگزاری نمایشگاه در جریان ارزش گوی نقره ای قرار گرفتم ، بلافاصله موضوع را با آرمین در میان گذاشته و پیشنهاد سرقت را مطرح کردم و او نیز بلافاصله پذیرفت . مدتی مالباخته را تحت نظر داشتم و موفق شدم محل نگهداری گوی نقره ای را در ساعات تعطیلی نمایشگاه به صورت دقیق شناسایی کنم تا اینکه آخرین روز نمایشگاه فرا رسید . به همراه آرمین تصمیم گرفتیم تا سرقت را همان شب انجام دهیم . من و آرمین با استفاده از تاریکی شب و اطلاع از محل نگهداری گوی نقره ای ، زمانیکه صاحب غرفه اقدام به بستن غرفه کرد و همه غرفه داران در حال خارج شدن از نمایشگاه بودند ، در داخل نمایشگاه مخفی شده و پس از تعطیلی کامل نمایشگاه و با استفاده از تاریکی شب به داخل غرفه رفته و پس از سرقت گوی نقره ای و … از نمایشگاه خارج شدیم .

سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : در ادامه تحقیقات و با مواجهه حضوری به عمل آمده میان متهمان، آرمین نیز به ناچار به نقش و مشارکت خود در سرقت اعتراف کرد که در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تکمیل تحقیقات و کشف تمامی اموال سرقت شده ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم پرونده صادر و متهمان روانه زندان شدند و اموال نیز به مالک آنها تحویل داده شد.

اتحادیه طلااتحادیه طلا و جواهرتحادیه طلا و جواهرشمال تهرانصنایع دستیطلا و جواهرفرودگاهگردشگریله کردنمعاونت میراث فرهنگی
نظرات (0)
افزودن نظر