سرمایه گذاری در طلا و سکه به صرفه نیست

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی آرای در خصوص علت نوسانات اخیر بهای طلا و سکه در بازار داخل به سایت طلا اظهار داشت: در بورسهای جهان شاخصهای سهام بعضی کشورها دچار نوسان شد و هفته گذشته ارزش سهام S&P آمریکا کاهش یافت که این امر موجب افزایش تقاضای خرید فیزیکی طلا شد.
وی در ادامه افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بهای اونس طلا در پی رشد خرید فیزیکی با افزایش مواجه گردید و روز پنج شنبه به علت مثبت بودن شاخصهای سهام در آمریکا و تقویت ارزش دلار قیمت طلا کاهش یافت و به حالت اولیه خود بازگشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: بهای اونس جهانی طلا امروز با رشد 9 دلاری نسبت به هفته گذشته به 1239 دلار رسیده است.
کشتی آرای همچنین درباره پیش بینی روند آتی بازار طلا و سکه در بازار داخل گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال میلادی است و معمولا در روزهای پایانی سال میلادی نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی رخ می دهد و همین نوسانات به بازار داخل هم منتقل می شود؛ طبیعی است که قیمتها در بازار داخل دچار نوسان شود منتها نوسانات به صورت التهابی و شوک نخواهد بود.
وی در پایان در خصوص سرمایه گذاری روی طلا و سکه در شرایط کنونی تاکید کرد: از نظر اقتصادی سرمایه گذاری روی طلا و سکه در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است سرمایه گذاران به سمت بازارهایی مثل سهام، اوراق مشارکت و بانکها حرکت کنند.

اتحادیه طلا و جواهراونس جهانی طلابازار طلا و سکهبازارهای جهانیبهای اونس جهانی طلاتحادیه طلا و جواهردر بازارهای جهانیقیمت طلا در بازارهای جهانیمحمد کشتی آراینوسانات قیمت طلا
نظرات (0)
افزودن نظر