بهترین تبلت‌ها کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، در ابتدا باید با واژه‌هایی آشنا شویم تا به درکی اولیه در مقایسه تبلت‌ها با یکدیگر برسیم.

تراکم پیکسلی: تراکم پیکسلی به تعداد مربع‌های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در هر 2.5 سانتی‌متر مربع(یک اینچ) وجود دارند.

پردازنده:به هر اندازه تعداد هسته‌ها افزایش پیدا کند، قدرت پردازشگر نیز بیشتر می‌شود البته این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که تمام هسته‌ها با هم کار کنند.

به علاوه باید این موضوع را مدنظر قرار داد که برنامه‌ مورد نظر تنها از قدرت اصلی پردازنده (گیگاهرتز) استفاده می‌کند یا می‌خواهد بصورت همزمان چند عمل را مورد پردازش قرار دهد.
اگر برنامه تنها از قدرت اصلی پردازنده استفاده کند گیگاهرتز بالاتر نتیجه بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد اما در رابطه با انجام چند عمل به صورت همزمان تعداد هسته بیشتر نتیجه را مطلوب‌تر می‌کند.

اما دررابطه با فرکانس دستگاه‌ها، هراندازه این فرکانس بیشتر شود، سرعت نقل و انتقال داده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. درحال حاضر پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 با قدرت پردازش 2.3 گیگاهرتز، درصدر جدول قرار دارد.

رم: درکنار یک پردازنده قوی باید نقش قطعه‌ای به نام رم را نیز به یاد داشت. اطلاعات و داده‌های مربوط به هر برنامه‌ای که قصد اجرا شدن دارد، روی رم قرار می‌گیرد. دلیل انجام این عمل ایجاد تعادل بین سرعت پردازنده و دیسک سخت است. از آنجاکه پردازشگرها سرعت بسیار زیادی دارند و سرعت دیسک‌های سخت نسبت به آنها پایین است، رم می‌تواند با قرارگیری بین این دو یک تعادل سرعت ایجاد کند.

بنابراین مقدار رم در مواقعی که کاربر نیاز به اجرای چندین برنامه به طور همزمان را دارد و یا از برنامه‌های پرحجم استفاده می‌کند، تأثیر بسزایی در سرعت دستگاه مربوطه خواهد داشت.

فرکانس
نظرات (0)
افزودن نظر