راههای جلوگیری از نشت داده ها بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، این سمینار در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و امنیت سازمان ها و شرکت های مختلف برگزار شد.

بهناز آریا – رئیس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران در این سمینار گفت: سمینار آشنایی با DLP از سری سمینارهای آشنایی کمیسیون افتا است که با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء دانش امنیت عمومی برگزار می شود. این سمینار قصد دارد مباحث عمومی مطرح در نشت داده‌ها و راه‌های جلوگیری از آن را بررسی کند.

محورهای این سمینار شامل مواردی همچون آشنایی با تعاریف نشت داده، آشنایی با انواع اطلاعات و نحوه تعریف خط مشی های کاری، استراتژی‌های مدیریت ریسک داده‌ها، حفظ محرمانگی و جامعیت داده ها، انواع روش های رمزنگاری، مدیریت دستگاه ها، امنیت شبکه و معرفی راهکارهای جلوگیری از نشت داده‌ها بوده است.

رضا اخلاقی،به عنوان سخنران سمینار آموزشی جلوگیری از نشت داده ها در ابتدا به تشریح مفاهیم عمومی DLP ، اهداف و روش های حفاظت از اطلاعات پرداخت.

اخلاقی با تاکید بر اینکه سامانه DLP، راهکار متوازن تامین کننده امنیت و دسترس پذیری به اطلاعات است، افزود: در مباحث جلوگیری از نشت اطلاعات، حفاظت از انتشار انواع اطلاعات در حال استفاده، اطلاعات در حال انتقال و اطلاعات ذخیره شده اهمیت می یابد.

در بخش دوم ضمن ورود به مباحث جزئی تر DLP، دموی راهکارها و مکانیزم های جلوگیری از نشت داده ها و سناریوی عملی به صورت واقعی نمایش داده شد تا نحوه نشت اطلاعات به صورت واقعی برای حاضرین تشریح شود.

تشریح معماری و ساختار سیستم DLP، تاثیرات استفاده از آن،بررسی راهکارهای DLP در شرکت های مختلف و سیاست های این سیستم از دیگر سرفصل های این سمینار بود.

نظرات (0)
افزودن نظر