درخواست از ایران برای کمک به حل بحران سوریه

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،استفان دی میستورا راه‌حل سیاسی را تنها گزینه برای پایان دادن به بحران سوریه و کمک به مردم این کشور جهت ترسیم آینده‌ای بهتر و دستیابی به ثبات و امنیت دانست.

او تأکید کرد در هرگونه راه‌حل سیاسی باید واقعیات جدید صحنه سوریه را درنظر داشت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات سوریه را مهم و اساسی برشمرد و خواستار مساعدت کشورمان در شکل گیری روند حل و فصل سیاسی در سوریه شد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار نقش سازمان ملل در کمک به حل بحران سوریه را مهم و اساسی برشمرد و با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان پیشین دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در طی سه سال و نیم گذشته، بر آمادگی کشورمان برای همکاری نزدیک و کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه سوریه و پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته را برای موفقیت هرگونه تلاش سیاسی، ضروری برشمرد.

امیرعبداللهیان افزود: اقدامات یک‌جانبه آمریکا تضعیف کننده نقش سازمان ملل است. ایجاد منطقه حائل در داخل سوریه نقض حاکمیت این کشور تلقی شده و اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد، متاسفانه برخی طرف‌ها همزمان با حضور در ائتلاف ضد داعش با تروریست‌ها هم ارتباط دارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران قویا از سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد و به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته و دیگران را به رعایت آن دعوت می‌کند.

دو طرف در این دیدار با اشاره به نقش محوری مردم و طوائف مختلف جامعه سوریه برای تعیین سرنوشت خویش و تسهیل شکل‌گیری این روند ازسوی همه کشورها و طرف‌های تأثیرگذار در بحران، تاکید کردند.
 

بحران سوریه
نظرات (0)
افزودن نظر