سفر وزیر اقتصاد ایران به چک

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شادا، وزیرامور اقتصادی و دارایی کشورمان  در سفر خود به جمهوری چک ،با لوبومیر زائورالک وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
طیب نیا در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و حسنه دو کشور گفت: جمهوری چک می تواند دروازه جدیدی برای ورود ایران به اروپا و تعمیق همکاری های دو جانبه باشد.
وی در ادامه با ارایه تحلیلی از شرایط کنونی خاورمیانه و چالش های این منطقه که طی سالهای اخیر تحت تاثیر فعالیت گروه های تروریستی به ویژه داعش قرار گرفته است، افزود: ما بر این باوریم که برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه، اولویت مبارزه جهانی با پدیده تروریسم سازمان یافته است.
طیب نیا در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام مبارزه با تروریسم بوده و طی سال های اخیر با این رویکرد که ملت های منطقه خود باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند، بازگرداندن ثبات و صلح را تنها در این جهارچوب ممکن می داند.
وزیر اقتصاد کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد: همزمان با توسعه روابط سیاسی شاهد تحول در روابط  اقتصادی دو کشور باشیم.
وی در عین حال خاطر نشان کرد:  تعمیق روابط اقتصادی، لازمه توسعه روابط پایدار سیاسی است.
در این دیدار وزیر خارجه چک نیز سفر دکتر طیب نیا را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست  و این دیدار را آغازگر فصل جدیدی از روابط دو جانبه برشمرد.
وزیر امور خارجه چک در ادامه افزود: ما نیز با مواضع ایران در قبال تحولات منطقه ای هم عقیده ایم و امیدواریم هر چه زودتر ثبات به خاورمیانه برگردد.

منبع:تسنیم

نظرات (0)
افزودن نظر