آمادگی اتریشی‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه بلافاصله بعد از دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با راینر زله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش اخیرا و پیش از سفر به ایران در گفتگویی با رویترز با بیان این که حضور در پروژه های نفت و گاز ایران، فرصتی بزرگ برای این شرکت است، گفت: توافق جامع هسته ای ایران و کشورهای گروه ١+٥ گزینه های جذابی را برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز این کشور پیش روی شرکتهای جهان قرار می دهد.

زله با بیان این که شرکت او ام وی می تواند با فناوریهای خود به توسعه میدانهای نفت و گاز ایران کمک کند، افزود: ایران برای جذب سرمایه های خارجی و شرکتهای بین المللی نفت و گاز در پروژه های نفتی خود، با توجه به افت قیمتهای جهانی نفت خام که شرکتها را به کاهش سرمایه گذاریهای خود سوق داده است، باید مشوقهای جذاب تر و بهتری در قراردادهای نفتی خود پیشنهاد دهد.

مدیرعامل او ام وی افزود: ایران یک فرصت بزرگ برای او ام وی به شمار می رود و چنانچه در ایران حضور یابد، این حضور رقابتی خواهد بود میان این فرصت بزرگ با دیگر فرصتهای موجود و این در حالی است که ما به دنبال محدود کردن سرمایه گذاریهای خود به دلیل افت قیمتهای جهانی نفت خام هستیم.

انتهای پیام

اتريشنفت
نظرات (0)
افزودن نظر