پرداخت وام با کارمزد سه درصد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ايرنا،​ سیدابوالفضل رضوی درگردهمایی مسئولان استانی سازمان بسیج سازندگی افزود: مطابق طرح معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برای اشتغالزایی در روستاها ،براساس این طرح چنانچه روستاهای با جمعیت بیشتر از 25 خانوار اقدام به راه اندازی شرکت تعاونی روستایی کنند ، به ازای تعداد سهامدار تسهیلات دولتی به آنها پرداخت خواهد شد.

وی افزود :بر اساس مزیت های بومی روستاها طرح اشتغالزایی اعم از کشاورزی، گردشگری ، مجموع 25 عضو تعاونی مربوطه می توانند تا سقف مزبور از این تسهیلات برخوردار شوند.رضوی اظهارداشت: این کارمزد در مناطق مرزی صفر در نظر گرفته شده و چنانچه تعداد خانواده های عضو در شرکت های تعاونی روستایی از 200 خانوار فراتر رود، پرداخت تسهیلات برای انجام اینگونه طرح ها هیچ سقفی نخواهد داشت.

این مقام مسئول گفت : این وام ها دو سال از فرصت تنفس برخوردارند و وثیقه مورد نیاز آن کارت یارانه ماهانه سرپرست خانوار است.وی افزود: بسیج سازندگی به دنبال شناسایی مشکلات مردم در روستاها و ارائه راه حل برای رفع معضلات است ،همچنین در حوزه اجرا نیز می تواند کمک های بزرگی به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کند.

رضوی اظهار امیدواری کرد : همکاری نهادهای مسئول در حوزه روستایی ، موجب برطرف ساختن معضلات خطرناک تخریب محیط زیست، بیکاری و آسیب های اجتماعی و مهاجرت به حاشیه شهرها را برطرف، و رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد .

پیش از این سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفته بود ، طرح توان افزایی روستائیان از طریق پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از مهمترین طرح های دولت برای توسعه اقتصاد روستا عملیاتی می شود.به گفته وی ، بررسی ها نشان می دهد 59 درصد مشکلات روستائیان اقتصادی و اشتغال است و طرح توان افزایی در این معاونت با هدف اشتغالزایی در روستاها از طریق خودمشارکتی و ارائه تسهیلات دولتی طراحی و اجرایی می شود.

به اعتقاد رضوی ، این طرح جامع ترین و بهترین برای توان افزایی روستائیان محسوب می شود .رضوی گفته بود ، سقف تسهیلات پرداختی برای شرکت های تعاونی با 25 خانوار سهامدار هفت هزار و 500 میلیارد ریال است که 40 درصد هزینه تاسیس شرکت تعاونی از طریق آورده سهامدار و بقیه از طریق ارائه تسهیلات دولتی تامین خواهد شد.

پرداخت وامکارمزد 3 درصديوام
نظرات (0)
افزودن نظر