احتمال توقف دائمی اقدامات مقابله‌ای FATF بر علیه ایران بزودی

معاون طیب‌نیا اعلام کرد:‌

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین قضاوی؛ درباره اینکه در ماه ژوئن (ماه آتی میلادی) چه تصمیماتی در نشست FATF (گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و تروریسم) برای ایران اتخاذ خواهد شد، گفت:‌ در ماه ژوئن بحث مربوط به ایران در این زمینه مجددا در نشست FATF مطرح خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: ایران توقع دارد تصمیمی که در ماه ژوئن میلادی گذشته اتخاذ شده و بر اساس آن اقدامات مقابله‌ای کشورها بر علیه ایران متوقف شده صورت دائمی درآید، یعنی اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران به صورت دائمی کنار گذاشته شود و این درخواستی است که ایران دارد.  

وی با بیان اینکه در این چارچوب پیشرفت‌های خوبی در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: گزارش قوانین، مقررات، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اجرایی در ایران در این باره به کشورهای عضو FATF ارائه شده است و به نظر می‌رسد که با توجه به استدلال‌های قوی که مطرح کرده‌ایم، FATF قانع شود که به صورت دایمی اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران از بین برود. مگر اینکه بحث سیاسی و کارشکنی‌های برخی از کشورها مثل آمریکا مطرح شود.

قضاوی ادامه داد: این موضوع در دستور کار FATF قرار دارد و توقع ایران نیز همین است. البته اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد قابل پیش بینی نیست و امیدوارم که کارشکن‌های سیاسی مانع نشوند که مسیر فنی به درستی پیش برود.

معاون طیب‌نیا گفت:‌ بر اساس مسیر فنی بدون تردید باید اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران برداشته شود، زیرا شرایط مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس استانداردهای FATF در چارچوبی که قرار بود پیش برود پیشرفت داشته است.

 

FATFطیب نیا
نظرات (0)
افزودن نظر