کارت بانکی خودرا در اختیار دیگران قرار ندهید!

رئیس پلیس فتا استان خوزستان:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ حسنوند اظهار کرد:شخصی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس از حساب بانکی وی مبلغی را به صورت غیر مجاز برداشت نموده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های به عمل آمده از حساب شاکیه مشخص گردید متهم طی چندین مرحله اقدام به خرید کالا نموده است.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: در ادامه تحقیقات در خصوص پرونده شاکیه با مشاهده مستندات، به شخصی مظنون گردید که با شناسایی عامل برداشت کننده پول و همچنین طی مکاتبات انجام گرفته با مقام محترم قضایی دستور جلب متهم صادر گردید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و با مشاهده ادله و مستندات، متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت و بیان نمود با توجه به اینکه با شاکیه ارتباط داشتم از اعتماد وی سوء استفاده کرده و با برداشتن کارت عابر بانک وی نسبت به فعال نمودن رمز دوم  اقدام و در یک فرصت مناسب خریدهای خود را انجام دادم.

سرهنگ حسنوند در ادامه ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان رمز بانکی خود را به دیگران نگویند و همواره به صورت ماهانه رمز بانکی خود را تغییر دهند.

وی در خصوص انتخاب رمز بانکی نیز گفت: از گذاشتن رمزهایی مثل تاریخ تولد و شماره شناسنامه که قابل حدس زدن است خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان در پایان گفت: پليس فتا از هموطنان درخواست مي‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي به ما اطلاع دهند و هشدار‌هاي پليس را جدي بگيرند.

نظرات (0)
افزودن نظر