کاهش ۱۰ درصدی مطالبات غیرجاری

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و محمد کاظم چقازردی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه ضمن تشریح فعالیت‌های این بانک در سال گذشته و مقایسه شاخص‌های آن با سال ۱۳۹۴ اظهار کرد: کل سپرده‌های بانک از مبلغ ۵۰۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۴ به ۶۴۷ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در پایان اسفند ۱۳۹۵ رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه گفت: حجم تسهیلات اعطایی در پایان اسفند ۱۳۹۴ از ۳۵۰ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال به ۴۰۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در اسفند ماه سال گذشته رسیده است.

رئیس هیات‌مدیره بانک سپه با اشاره به رشد ۴۷ درصدی سرمایه بانک سپه افزود: سرمایه بانک از رقم ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال با افزایش معادل۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال رسیده که این امر بهبود نسبت کفایت سرمایه و شاخص‌های نظارتی را در پی داشته است.

وی افزود: با ثبت سرمایه فوق، سرمایه نقدی بانک از ۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال به ۴۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

چقازردی به رشد ۷۴ درصدی فعالیت‌های ارزی بانک سپه اشاره کرد و گفت: حجم فعالیت‌های ارزی بانک در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک برای ایجاد رونق و خروج از رکود در سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۸۱۶ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

وی افزود: سهم بانک سپه از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط حدود ۸.۷ درصد است.

انتهای پیام

نظرات (0)
افزودن نظر