رشد ۲۴ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد؛

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن مناطق روستایی برای دومین سال امضا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۵ میلیارد تومان با بنیاد مسکن امضا کردیم که ۳۰ میلیارد تومان آورده بانک و ۱۵ میلیارد تومان آورده بنیاد بود که تمام ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۳۶ میلیارد نیز به۸ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: مبلغ تفاهم‌نامه جدید ۶۰ میلیارد تومان است که تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه با سقف فردی ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری برای پرداخت ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به یک میلیون نفر برنامه‌ریزی کرده بود که در ۸ ماه گذشته ۸ هزار میلیارد تومان با سود بین ۲ تا ۴ درصد پرداخت کرده است و تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری بانک از تسهیلات معیشتی به سمت وام‌های سرمایه‌ای و کارآفرینی خُرد تغییر کرده است، گفت: با وجود اینکه مبلغ وام‌ها اندک است و کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد اما تقاضا برای دریافت وام به شدت بالا است.

مدیرعامل بانک مهر ایران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی منابع قرض‌الحسنه از بانک‌ها خارج و در امور دیگری مصرف شده اما با این وجود منابع بانک در سال جاری تاکنون ۲۴ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی برسیم.

اکبری تصریح کرد: سال گذشته ۸۲ درصد رشد منابع داشتیم اما امسال تاکنون با رشد ۲۴ درصدی از ابتدای سال ۲۹۰۰ میلیارد تومان به منابع بانک افزوده شده است.

 

منبع:ایبنا

نظرات (0)
افزودن نظر