هر شعبه بانک ملی باید یک دانشگاه کاربردی باشد

خاوری:

مدیر عامل بانک ملی گفت: در مدت زمانی که در بانک ملی حضور داشته ام بنای تصمیمات مدیریت بر این بوده است که هر شعبه به یک دانشگاه کاربردی تبدیل شود و منابع انسانی ما بتوانند مدیران قوی آینده عرصه اقتصاد کشور باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک خاوری در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان که با حضور جمعی از مدیران ارشد و روسای شعب تهران برگزار شد اظهار داشت: پیشرفت و تعالی یک سازمان در گرو رشد و تعالی سرمایه انسانی و همکارانی است که در آن سازمان مشغول انجام وظیفه هستند .

وی افزود: کنش متقابل یک فرد در جامعه با توجه به ساختارهای اجتماعی می تواند از وی الگو و نمونه ای بسازد که ما در سازمان بانک او را به عنوان یک امانتدار می شناسیم که از اسرار و سپرده های مردم و کشور به عنوان امانت نگهداری می کند.

خاوری مهارت، توانمندی، تیزبینی، ژرف نگری و دید وسیع را از جمله خصوصیات فردی دانست که می تواند عملکردی مناسب و خلاق داشته باشد و مسیر پیشرفت سازمان را هموار کند.

وی افزود: سازمانی موفق خواهد بود که سرمایه انسانی آن باور به یادگیری مستمر داشته باشد.

مدیر عامل بانک سپس با معرفی یادگیری مستمر و آموزش به عنوان یک اصل که در برنامه ریزی استراتژیک بانک قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: آموزش های حین خدمت که از سوی اداره کل آموزش برگزار می شود مورد نظر مدیریت بانک نیست بلکه وظیفه مسوولان شعب مشارکت دادن همکاران در امر یادگیری متقابل است.

به گفته این مقام مسوول ایجاد بنیان یادگیری متقابل در حال حاضر در دستور کار بانک ملی  قرار دارد.

وی سپس از مسوولان حاضر در جلسه خواست تا به قید فوریت در شعبه گروه هایی را برای آموزش موضوعات مختلف بانکی تشکیل دهند.

 خاوری در ادامه با بیان این نکته که شعبه باید به یک دانشکده کاربردی تبدیل شود تاکید کرد: با آموزش کاربردی بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آئین نامه ها بحث آموزش کاربردی را در شعب نهادینه کنید.

وی که با حضور جمعی از مدیران ارشد و روسای شعب تهران برگزار شد اظهار داشت: باید قدر فرصتی را که خداوند برای انجام خدمت عنایت می کند بدانیم و با گره گشایی از کار مردم با جلب رضایت آن ها به آرامش خاطر برسیم.

خاوری با بیان این نکته که کارکنان بانک مصداق این موضوع هستند ابراز داشت: عملکرد شما مسوولان و کارکنان بانک ملی  نشان داده که مصداق این موضوع و خدمتگزاران خوبی برای همنوعان خود هستید.

 مدیر عامل بانک ملی در بخش دیگری از سخنان خود ماه رمضان را ماهی توصیف کرد که به خداوند تعلق دارد و قرآن در آن بر پیامبر نازل شده و خاطر نشان ساخت: روند تغییر لحن آیات قرآن قبل و بعد از آشکارشدن دعوت پیامبر اکرم (ص) بیانگر این نکته است که ایمان سرچشمه همه نیکی هاست و والاترین باوری است که یک انسان می تواند داشته باشد.

به گفته وی ماه رمضان ماهی است که در آن به نوع دوستی، مودت، همدلی، همبستگی ، همکاری ، حل مشکلات مردم و خیرخواهی دعوت شده ایم .

وی ابراز امیدواری کرد: با درک پیام رمضان، بانک ملی  در سال جهاد اقتصادی حرکتی نو را آغاز کرده و با شتاب رو به جلو حرکت کند.

نظم پذیری، نکته دیگری بود که مورد اشاره  خاوری قرار گرفت. به گفته وی انسانی که می تواند در جامعه منشا رشد و تعالی قرار گیرد نظم پذیر است.

 وی افزود: انضباط اداری بدین معناست که علاقه شخصی و رابطه خانوادگی باعث اعمال تبعیض نشود.

وی ابراز داشت: انتظار این است که شعب بانک ملی  به عنوان بزرگ ترین بانک جهان اسلام، از نظر انضباط در جهان نمونه باشند. این بانک به لحاظ همین انضباط و مسوولیت پذیری مدیران آن مورد غبطه قرار گرفته است.

به گفته مدیر عامل برای حفظ جایگاه و برتری بانک، تقوا و نظم پذیری می بایست سرلوحه امور قرار گیرد.

این مقام مسوول افزود: یک مسوول بانک علاوه بر اهتمام به یادگیری، آموزش ،انضباط و دور اندیشی باید اعتماد به نفس داشته باشد و با نگاه به توسعه و خدمت گام بردارد.

 خاوری با بیان این نکته که انسانی که می خواهد جامعه را متحول کند و در تحول سازمان خود اثرگذار باشد سعی می کند دیگران را در تصمیم گیری های خود مشارکت دهد و حس تعاون را در سازمان نهادینه کند، اظهار داشت: کسی که از مشورت درست بهره گیرد و با کسب شناخت، تصمیم گیری بر اساس اطلاعات موثق داشته باشد می تواند در مسیر تعالی سازمان حرکت کند.

به گفته وی در بانک ملی  باید به فکر خلق منابع جدید باشیم چراکه عرصه رقابت بسیار تنگ است و در این شرایط نه تنها باید قدرت دفاع داشته باشیم بلکه باید نسبت به جذب سهم جدید اقدام کنیم.

جذب منابع، نظارت بر مصرف تسهیلات با هدف گردش صحیح پول و اعتبار و برقراری عدالت در جامعه و وصول مطالبات معوق از جمله سایر مواردی بود که از سوی  خاوری مورد تاکید قرار گرفت.

وی در پایان با بیان این نکته که از افتخارات بانک ملی  است که در سال جاری  توانستیم قبل از اتمام مهلت قانونی مجمع را برگزار کرده و یکی از بهترین عملکرد ها را در نظام بانکی کشور ارائه کنیم از تمامی کارکنان بانک در این زمینه قدردانی کرد.

در این مراسم تنی چند از روسای ادارات امور شعب و شعب مستقل با ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت سرپرستی خود به گوشه ای از پیشرفت ها و ابتکارات صورت گرفته در این مجموعه پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −  29  =