موفقیت اجرای طرح عدم حرکت فیزیکی لاشه چک در ابهر

مدیرشعب پست بانک زنجان:

اجرای طرح عدم حرکت فیزیکی لاشه چک های مبادله ای موسوم به طرح سما بعنوان یک پروژه بزرگ الکترونیکی ملی در پست بانک شهرستان ابهر همگام با سایر بانک ها موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی پست بانک ، حسن شجاعی مدیر شعب استان زنجان پس از برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح سما در این استان ضمن بیان این مطلب گفت: این پروژه یک تحول ملی است که بصورت مجازی عمل می نماید و از انتقال هرگونه سند و مدرکی نیز جلوگیری می کند و بنابر تصمیم بانک مرکزی این طرح در شهرستان ابهر این استان بعنوان پایلوت کشوری درحال اجراست که از جابجائی لاشه چک های مشتریان بیش از 21 بانک دولتی و خصوصی کشور جلوگیری می کند.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر جابجائی اسناد و مدارک، از یک طرف موجب حذف بایگانی اضافی، اتلاف وقت متصدیان امور بانکی، حذف پول رسانی به اتاق پایاپای شده و از طرفی دیگر نیز موجب افزایش کنترل حسابها، صرفه جوئی در نیروی انسانی و ملزومات، کاهش استهلاک، تقلیل کار روزانه و بسترسازی برای بانکداری الکترونیکی شده است.

شجاعی اظهار داشت: طرح سمای بانکی مدت زمان وصول چک های مشتریان را حدود 50 درصد تقلیل داده و از 48 ساعت به 12 تا 24 رسانده است که این موضوع استقبال بی نظیر مشتریان را در پی داشته است.

مدیر شعب پست بانک استان زنجان تصریح کرد: تابلوی بانک های عامل در این سامانه بصورت RTGS عمل می کند و ویژگی چک های بانک های دولتی و خصوصی در این سامانه موجود بوده و موجب افزایش ضریب امنیت در زمان پرداخت می شود.

وی در پایان عنوان کرد: این طرح از اول آذرماه سال جاری در کل استان زنجان از جمله پست بانک عملیاتی شده و سپس در کل کشور اجرا می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1