تصویب پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه

بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه بر اساس پیش‌نویس قانون اساسی جدید در سال ‌٢٠١٤ پس از سپری کردن دو دوره هفت ساله به حضور خود در راس قدرت در این کشور پایان خواهد داد.

ایسنا: پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه که به همه‌پرسی گذاشته شده بود مورد حمایت ‌89.4 درصد از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی قرار گرفت.

محمد الشعار، وزیر کشور سوریه امروز(دوشنبه) اعلام کرد: بر اساس نتایج این همه‌پرسی، ‌89.4 درصد از شرکت‌کنندگان در آن با پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه موافق هستند و این در حالی است که ‌٩ درصد دیگر با آن مخالفت کرده‌اند.

وزیر کشور سوریه افزود: در مجموع ‌٧ میلیون و ‌٤٩٠ هزار و ‌٣١٩ رای‌دهنده به پیش‌نویس اصلاح‌شده قانون اساسی جدید سوریه رای موافق داده‌اند.

بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه برگزاری این همه‌پرسی را حرکتی به سوی اصلاحات قلمداد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه سی.ان.ان. این همه‌پرسی در ‌١٣ هزار و ‌٨٣٥ مرکز اخذ رای برگزار شد و بیش از ‌١٤ میلیون سوری برای شرکت در آن واجد شرایط رای دادن بودند.

شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی باید برگه‌ای سبز را به نشانه «آری» و یا برگه‌ای بنفش را به نشانه «نه» به پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه به صندوق می‌انداختند.

این نظرسنجی برای انجام اصلاحات به منظور بازگرداندن ثبات به سوریه و محدود کردن دوره‌های ریاست‌جمهوری به دو دوره هفت‌ساله صورت گرفت.

بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه بر اساس پیش‌نویس قانون اساسی جدید در سال ‌٢٠١٤ پس از سپری کردن دو دوره هفت ساله به حضور خود در راس قدرت در این کشور پایان خواهد داد.

انتظار می‌رود با اعمال قوانین جدید، شهروندان سوری از آزادی‌های بیشتری برخوردار باشند و نظام چندحزبی در این کشور حکمفرما شود.

در همین حال ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، تاکید کرد: امروز روزی تاریخی در زندگی مردم سوریه به شمار می‌آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1