سامانه تعیین کیفیت آب تهران آن‌لاین شد

برای نخستین بار در کشور از سامانه آزمایشی تعیین انطباق شاخص‌های کیفی آب با هدف کنترل و پاک‌سازی آلودگی در شبکه توزیع با استفاده از سامانه هوشمند در شرکت آب و فاضلاب منطقه ٥ تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد پرورش، مدیرعامل آبفا تهران در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی طرح جامع آب‌رسانی تهران با اشاره به این سامانه، اظهار کرد: شهر تهران از نظر بهره‌برداری منابع آبی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین شهرهای دنیاست و با راه‌اندازی این سامانه وضعیت شبکه آب‌رسانی در شهر تهران به صورت برخط (آنلاین) و هوشمند کنترل و مدیریت می‌شود.

وی در خصوص روش کار این سامانه گفت: با استفاده از این سامانه شاخص‌های کیفی آب از جمله کدورت به صورت لحظه‌ای پایش می‌شود و در صورت بالارفتن میزان کدورت آب، شیر شبکه به صورت خودکار قطع می‌شود و شیر تخلیه هوا به سرعت اقدام به تخلیه آب از داخل خطوط لوله می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: هم‌زمان با انجام این فرایندها سامانه با ارسال پیامک، مسئول بهره‌برداری منطقه را از وقوع این اتفاق آگاه می‌کند تا اقدامات بعدی مانند آب‌دارکردن خط لوله از طریق خطوط دیگر به سرعت انجام شود و خللی در فرایند آب‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

به گفته پرورش یکی از بارزترین فعالیت‌های این سامانه که در آبفای منطقه ٥ تهران انجام می‌شود، کنترل و مدیریت خطوط انتقال اصلی ٦٠٠ و ٧٠٠ میلی‌متری منطقه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: طرح جامع آب‌رسانی تهران شامل سامانه‌های شرق، غرب، ماملو و آزادگان است و ما انتظار داریم بخشی از این پروژه که مربوط به انتقال آب تصفیه‌خانه شماره ٢ تهران (کن) به مخزن شماره ١٥ در یافت آباد است تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی، با اشاره به تامین منابع مالی گفت: ما با محدودیت‌های مالی مختلفی برای تکمیل این طرح مهم مواجه هستیم و انتظار داریم مسئولان توجه ویژه ای به بحث تامین اعتبار منابع مورد نیاز این طرح داشته باشند.

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران بر مبنای برنامه‌ریزی انجام‌شده، این پروژه در آینده نزدیک با استفاده از دستگاه حفر تونل(TBM) با سرعت بیش‌تری تکمیل خواهد شد.

منابع مالی طرح جامع آب‌رسانی تهران از طریق امضای موافقت نامه تامین می‌شود

حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز از تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح از طریق امضای موافقت‌نامه فاینانس خبر داد.

وی با اشاره به تامین منابع مالی قسمت‌های مهم اجرای این طرح مانند بحث تامین لوله‌های مورد نیاز ،اظهار کرد: این مساله از طریق تفاهم‌نامه امکان‌پذیر است و باید به این مساله توجه کرد که طرح جامع آب‌رسانی تهران از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

وی با بیان اینکه شهر تهران توپوگرافی خاصی دارد، گفت: تهران در میان شهرهای پرجمعیت جهان یک استثناست و این شهر به لحاظ اختلاف ارتفاعی که دارد به صورت بالقوه منبعی غنی برای تولید برق و دیگر انرژی‌های پاک است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  24  =