طرح انتقال آب به دشت‌های ایذه به زودی آغاز می‌شود

نوبخت:

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از کارون ۳ به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر «محمدباقر نوبخت»، امروز در حاشیه بازدید از سد کارون سه با اشاره به هدف از این سفر به ایذه، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان ایذه اقداماتی برای بهره‌برداری از آب دریاچه کارون ۳ و انتقال آن به دشت ایذه در حال انجام است و این سفر برای پیگیری این برنامه صورت گرفته است.

وی این شهرستان را دارای استعدادهای فراوان کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: باید از آب موجود در ایذه برای مصارف شرب و توسعه کشاورزی استفاده کرد، از این‌رو برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به دشت ایذه یک تیم کارشناسی انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر رفع مشکلات مردم منطقه به‌عنوان بخشی از اولویت‌های دولت تأکید کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان 16 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین آب و فاضلاب خوزستان اختصاص یافت که این رقم با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.

وی درباره مشکلات راه‌ها و جاده‌های این شهرستان هم گفت: به‌منظور رفع مشکلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد کارون سه، 200 میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

نوبخت در ادامه افزود: امیدواریم در سفر بعدی به استان خوزستان آثار تصمیمات دولت به خوبی دیده شود، از این‌رو هر چیزی برای رسیدن به هدف نیازمند برنامه و بودجه است.

وی ادامه داد: در نخستین سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته، اما نتایج آن هنوز به‌صورت کامل حاصل نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یادآور شد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ای که از سوی وزیر نیرو در جلسه شورای اداری هفته قبل استان خوزستان اعلام شد تأمین آب طرح 550 هزار هکتاری امکان‌پذیر است و به‌صورت کامل در استان خوزستان عملی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =