رشد ۵۲ درصدی تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان در هشت ماه سال ۹۸

دکتر همتی در بازدید از مرکز نوآوری آزادی گفت:

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت و روند رو به رشد شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه در هشت ماه سال 98، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود 52 درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.امروز شخصاً از نزدیک شاهد فعالیت‌های این عزیزان بودم و به شبکه بانکی توصیه می‌کنم برای تقویت این بخش مهم اقتصادی، در دستیابی آنان به نتایج مطلوب برای اقتصاد کشور تلاش بیشتری بکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی ضمن حضور در کارخانه نوآوری آزادی از مجموعه های پارک علم و فناوری پردیس، از استارت آپ‌های مختلف در حوزه‌های تولید محتوا، بیمه و مالی، هوش مصنوعی ، معماری و گردشگری بازدید و در خصوص فعالیت های آنان عنوان کرد: این شرکت‌ها در حال حرکت به سمت و سویی هستند که در اقتصاد کشورمان سهم قابل توجهی را کسب کنند. از این رو باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز پیگیری‌های دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه و حمایت از این شرکت‌ها، نظام بانکی نیز تلاش می کند که از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپ‌ها پشتیبانی کند.

رئیس شورای پول واعتبار در ادامه یادآور شد: خوشبختانه در هشت ماه سال 98، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود 52 درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به رشد قابل توجه فعالیت  شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بالغ بر 10 هزار شرکت دانش بنیان و استارت آپ در کشور وجود دارند و در عین حال روند تولید محصولات در این شرکت‌ها سرعت گرفته است، این امر نشان می‌دهد در صورتی که حمایت‌هایمان را از این شرکت‌ها افزایش دهیم، به نتایج ارزشمندی دست می‌یابیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌تواند در کاهش وابستگی کشور به واردات موثر باشد، اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری در زمینه تولید مواد اولیه حساس و نیز دارو انجام شده است اما در هر حال سالانه حدود 3 و نیم میلیارد دلار تنها ارز 4200 تومانی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی تعلق می‌گیرد و البته علاوه بر این میزان، وارداتی نیز با سایر ارزها و منفک از ارز 4200 تومان نیز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام می‌شود. باتوجه به این امر، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان به کاهش واردات کمک کنند، پیشرفت موثری در کاهش وابستگی ما به ارز اتفاق می افتد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1