همکاری شش بانک مرکزی بزرگ دنیا برای تحقیق بر روی ارزهای دیجیتال

بانک های مرکزی کانادا، انگلیس، ژاپن، اتحادیه اروپا، سوئد و سوئیس کار گروه مشترکی را برای تحقیق بر روی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با بانک تسویه بین المللی یا همان BIS ایجاد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک تسویه بین المللی در سال ۱۹۳۰ تاسیس شده و سازمانی بین المللی است که مروج همکاری‌های پولی و مالی بین المللی است و به‌عنوان یک بانک به بانک‌های مرکزی خدمات ارائه میدهد. گفتنی است بانک بانک تسویه بین المللی تنها به معامله و دادوستد با دولت‌ها و نهادهای دولتی می‌پردازد و در زمینه قبول سپرده‌های اشخاص و شرکت‌ها و ارائه خدمات مالی به آنها فعالیتی انجام نمی‌دهد.

این بانک علاوه‌بر آنکه مکان مناسبی برای برگزاری نشست‌های محرمانه بانکداران به‌شمار میرود، به‌طور مخفیانه امنیت لازم را برای جابجایی مقادیر هنگفت پول نقد یا طلا میان کشورهای دارای سهام تامین میکند.

هنگامی‌که این کشورها از طریق بانک تسویه بین المللی پول و طلا را جابه‌جا می‌کنند، مبادله‌کنندگان پول نقد و طلا نمی‌توانند هویت فروشندگان و خریداران واقعی را تشخیص دهند.

مطابق با انتشار بیانیه مطبوعاتی که روز گذشته توسط بانک انگلیس منتشر شده است، بانک‌های یادشده تجربه خود را با سایر اعضای گروه در هنگام مطالعه موارد استفاده بالقوه برای رمزارز بانک مرکزی یا همان CBDC در حوزه‌های قضایی مربوطه به اشتراک می‌گذارند. دراین اطلاعیه آمده است:

“این گروه موارد استفاده از CBDC را با رویکرد اقتصادی، کاربردی و فنی، از جمله قابلیت همکاری فرامرزی و اشتراک‌گذاری دانش در مورد فنآوری‌های نوظهور بررسی و ارزیابی میکند. این نهاد با نهادها و تالارهای مربوطه بخصوص هیئت پایداری مالی و کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار (CPMI) از نزدیک همکاری خواهد کرد.”

این گروه تحقیقاتی به ریاست رئیس بنیاد نوآوری بانک تسویه بین المللی بنوئت کوئر و جان کانلیف، نایب رییس بانک مرکزی انگلیس و رئیس کمیته پرداخت و زیرساخت‌های بازار برگزار میشود. این گروه نمایندگان ارشد بانک‌های مرکزی شرکت کننده و بانک تسویه بین المللی را شامل میشود.

 

بانک‌های مرکزی توسعه ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند

تعدادی از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، تحقیق، آزمایش و پیگیری فعال انواع مختلف ارزهای دیجیتال شامل رمزارز بانک مرکزی را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

درحالیکه بسیاری از بانک‌های مرکزی دیگر، هنوز درحال بحث و گفتگو درباره چگونگی اجرای CBDC هستند، بانک خلق چین اخیراً اعلام کرد که طراحی لایه‌های برتر و تست مشترک یوان دیجیتال را انجام داده است.

دیروز همچنین مهران محرمیان معاون فناوری بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا رمزارز بانک مرکزی کشورمان امسال رونمایی می‌شود، گفت: من فکر نمی‌کنم که رمزارز بانک مرکزی به امسال برسد و بتوان آن را نهایی کرد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  9