۲۱ جواز تأسیس ماینینگ در آذربایجان‌غربی صادر شد/ ۴۴۵ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۱ جواز تأسیس استخراج رمز ارزهای دیجیتالی در این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سیفعلی ضربی، رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: این میزان جواز تاسیس برای ۱۰۹ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی کرده است.

وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۴۴۵ میلیارد ریال بوده و همچنین سه درخواست جواز تأسیس دیگر نیز در دست بررسی است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر صنعتی‌سازی استخراج رمز ارز دیجیتالی در کشور و ساماندهی این واحدها به عنوان واحدهای اقتصادی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان سازمان و ادارات تابع در استان کردیم.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تأکید کرد: در سال آینده ضمن برگزاری همایش تخصصی استخراج رمز ارز دیجیتالی برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در این حوزه، جوازهای تأسیس صادره نیز مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت که بعد از پایش برای واحدهای دارنده جواز تأسیس پروانه بهره‌برداری صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین جواز استخراج «رمز ارز» کشور در این استان صادر شده است و امیدواریم این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

وی گفت: استخراج ارز دیجیتال ی از حدود ۱۰ سال پیش با «بیت‌کوین» آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمز ارز ها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بود و مورد اقبال قرار گرفت اما بسیاری از گردونه رقابت خارج شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همراهی بخش خصوصی، مجوزهای دیگری نیز در این بخش صادر شود.

«کریپتوکارنسی» یا رمز ارز به دسته‌ای از پول‌های دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که در آن‌ها از رمزنگاری یا کریپتوگرافی برای تراکنش‌های مالی استفاده شده‌است؛ به طوری که رمزگشایی آن‌ها بسیار دش وار و بعضا غیرممکن است.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4