کرونا ۱۰۰ هزار کارمند گوگل را خانه نشین کرد

شرکت آلفابت به عنوان مالک گوگل اعلام کرد به تمام کارمندان خود در منطقه آمریکای شمالی توصیه کرده است برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا دست‌کم تا یک ماه آینده دورکار شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از سی‌ان‌ان، قائم‌مقام رئیس بخش امنیت جهانی گوگل با ارسال یک ایمیل به تمام کارکنان خود هشدار داده است خطر فراگیری کرونا را جدی بگیرند و برای آلودن نشدن خود و آلوده نکردن دیگران در خانه بمانند. بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹، آلفابت نزدیک به ۱۲۰ هزار کارمند تمام‌وقت در دنیا دارد اما معلوم نیست چه تعداد از این افراد در آمریکای شمالی کار می‌کنند.

هر چند برخی کارشناسان تعداد کارمندان گوگل را در این منطقه ۱۰۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند. به این ترتیب، بخش زیاد این افراد می‌توانند دست‌کم تا ۱۰ آوریل و کاهش خطر فراگیری کرونا در خانه بمانند و از راه دور وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام دهند. گوگل در حالی هشدار امنیتی بهداشتی خود را به سراسر آمریکای شمالی گسترش داده که بسیاری از شرکت‌ها کارمندان خود را در چند شهر محدود آمریکا دورکار کرده‌اند.

هفته گذشته شرکت‌های گوگل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت از کارمندان دفاتر مرکزی خود در سیاتل خواستند دیگر سر کار نیایند و دورکاری پیشه کنند. با رسیدن پای کرونا به واشنگتن، خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بیش از هر زمان دیگر شهروندان آمریکایی را تهدید می‌کنند. در سراسر ایالات متحده دست‌کم ۹۰۰ مورد کرونامثبت گزارش شده و این ویروس مرگبار و مرموز جان دست‌کم ۳۰ نفر را گرفته است.

همزمان بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌های خود را به فضای آنلاین منتقل کرده و مدیران دانشگاه هاروارد از دانشجویان خود خواسته‌اند در چند روز آینده خوابگاه‌ها را تخلیه کنند. تقریبا تمام برنامه‌ها و همایش‌های انتخاباتی حزب دموکرات لغو شده و هواداران جو بایدن و برنی سندرز قید آمدن به خیابان‌ها را زده‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  +    =  39