بانک مرکزی آمریکا ۶ تریلیون دلار پول چاپ شده به بازار تزریق می کند

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وب‌سایت National Review، از کل ۶ تریلیون دلار، ۴ تریلیون دلار به صورت نقدینگی از سوی فدرال رزرو صادر می‌شود و ۲ تریلیون دلار دیگر بخشی از طرح قانونی کنگره خواهد بود. این ۶ تریلیون دلار برابر با ۳۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک‌های مرکزی سراسر جهان دوباره دستگاه‌های چاپ پول خود را روشن کرده‌اند. به نظر می‌رسد خرد جمعی بانک‌های مرکزی این است که بهترین راه برای مبارزه با تأثیرات اقتصادی کرونا، ریختن پول به شکم سیری‌ناپذیر اقتصاد جهان است.

پس از روزها بحث و جدل بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، در گام اول بر سر تزریق ۲ تریلیون دلار توافق انجام شد. رهبر اکثریت مجلس سنا، میچ مک‌کونل (Mitch McConnell)، در این خصوص گفت:

    توافقی دو طرفه برای یک بسته حمایتی که در تاریخ بی‌سابقه است، به‌منظور مبارزه با این بیماری همه‌گیر بدست آمد.

اما این تنها آغاز ماجرا بود. فدرال رزرو حالا به دنبال آن است که ۶ تریلیون دلار دیگر پول چاپ کند و حتی این مقدار می‌تواند بیشتر هم شود.

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وب‌سایت National Review، از کل ۶ تریلیون دلار ، ۴ تریلیون دلار به صورت نقدینگی از سوی فدرال رزرو صادر می‌شود و ۲ تریلیون دلار دیگر بخشی از طرح قانونی کنگره خواهد بود. این ۶ تریلیون دلار برابر با ۳۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا است.

در این تصمیم‌گیری‌ها، در خصوص اثرات مخرب افزایش ذخایر دلار هیچ صحبتی انجام نشد. باید صبر کرد و دید که اقتصاد جهان به این همه نقدینگی چه واکنشی نشان می‌دهد.

 

منبع: cointelegraph

arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2