تمدید خودکار بیمه نامه ها به مدت دو ماه

وزیر اقتصاد خبر داد:

دژپسند گفت: اکنون به دلیل عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیمه نامه ها تا دو ماه آینده به طور اتوماتیک تمدید شده، اما این تمدید خودکار به منزله «امهال» است و در زمان مقرر، قرارداد بیمه شخص ثالث انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث را ناشی از افزایش نرخ دیه و خارج از اختیار وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی برشمرد.

وی گفت: بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی است که ضریب خسارت آن بالا و بافزون بر ۱۱۴ درصد و در عمل میزان سود آن معادل صفر است.

وزیر اقتصاد افزود: این افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث، از سوی شورای عالی بیمه و با محاسبه بر مبنای نرخ سود صفر انجام شده و در این راستا، تنها دغدغه ما جلوگیری از خسران صنعت بیمه کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به شدت پیگیر بود که امسال مانع افزایش دیه شود، ادامه داد: حتی وزیر دادگستری به کمک آن آمد و در رایزنی هایی که با مسوولان قوه قضائیه انجام شد،  تلاش شد که از  رشد نرخ دیه جلوگیری شود اما این اتفاق در نهایت رخ نداد.

دژپسند با یادآوری اینکه این رقم‌ به هیچ عنوان مطلوب خود ما هم نیست، گفت: اکنون به دلیل عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیمه نامه ها تا دو ماه آینده به طور اتوماتیک تمدید شده، اما این تمدید خودکار به منزله «امهال» است و در زمان مقرر، قرارداد  بیمه شخص ثالث انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: این موضوع در بخشنامه‌ای از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده و لازم است اطلاع رسانی شفاف در این زمینه انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  33  =