تنها ۲۰ درصد دارایی‌های دولت باعث رونق چرخه اقتصاد می‌شود

فرهاد دژپسند:

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: بر اساس گزارشی که مسئول خزانه‌داری در آبان ۹۷ ارائه کرد، دارایی‌های دولت هفت میلیون میلیارد تومان برآورد شده بود اما اگر تنها ۲۰ درصد از دارایی‌های دولت ارزیابی شود و در چرخه اقتصاد قرار گیرد، باعث رونق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرهاد دژپسند روز شنبه در نشست با معاون اول رییس جمهوری، افزود: باید همه مسائل سرمایه گذار در دفترش قابل حل باشد و نیاز به مراجعه نداشته باشد.

دژپسند با بیان اینکه هنوز گرفتار مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی هستیم، افزود: برخی از این مجوزها نقش مانع دارند که باید اینها جمع شود. نباید وقت سرمایه گذار برای مجوزها تلف شود و بابت آن هزینه بدهد.

دژپسند گفت: مالیات و خزانه‌ داری باید هوشمند و الکترونیکی شود و سامانه تدارکات زیر نظر ذیحسابان باشد و خریدهای دولتی در محیط الکترونیکی و با حضور مشتریان انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد بانکداری کشور ما دولتی یا اصل ۴۴ است که باید اینها دیجیتالی شوند. در سال قبل معیارهای بانکداری دیجیتالی را ابلاغ کردیم. باید همه مشتریان پیشین و پسین بانکداری به محیط الکترونیکی برگردند.

وزیر اقتصاد گفت: در گمرک همانگونه که گزارش دادیم امروز ۵۸ درصد از فعالان در مسیر و کریدور سبز گمرک قرار دارند و اگر کریدور آبی هم فعال شود، نظارت‌های مضر در گمرک را برمی‌داریم و گمرک باید هوشمند شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد مولدسازی دارایی‌های دولت اینگونه عنوان کرد: بر اساس گزارشی که مسئول خزانه‌داری در آبان ۹۷ ارائه کرد، دارایی‌های دولت هفت میلیون میلیارد تومان برآورد شده بود که البته نمی‌توان همه این دارایی‌ها را ارزیابی کرد.

وزیر اقتصاد افزود: اما اگر تنها ۲۰ درصد از دارایی‌های دولت ارزیابی شود و در چرخه اقتصاد قرار گیرد، باعث رونق می‌شود. امروز بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی شده و بروز شده در کشور داریم که قابلیت واگذاری دارند.

وی ادامه داد: اگر ۲۰ درصد مازاد دارایی‌های دولت را عرضه کنیم، مانند دارایی‌های پروژه امید شهر می‌توان رونق ایجاد کرد.

دژپسند گفت: دارایی‌های زیادی وجود دارند که راکد مانده‌اند. وقتی به فلان دستگاه اجرایی می‌گوییم چرا این دارایی‌ها راکد مانده‌اند، می‌گویند بعدا طرح توسعه اجرا می‌کنیم.

 

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  47