فناوری جدید برای امنیت پرداخت

افزایش امنیت پرداخت در قوانین جدید اروپا

محدودیت های دوران کرونا در جهان باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ دچار افت قابل توجهی در فروش کالا و خدمات شوند و همین موضوع باعث اینترنتی شدن این نوع کسب و کارها شد. اما از آنجایی که امنیت پرداخت های الکترونیک یکی از اصلی ترین نگرانی کسب و کارهای اینترنتی است، توجه نکردن به این موضوع می تواند ضررهای بسیار هنگفتی به خصوص برای کسب و کارهای کوچک به همراه داشته باشد. پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بررسی قوانین جدید جهانی در این مقاله قصد دارد جدیدترین کلید امنیتی سایت های فروشگاهی را معرفی کند تا با کمک این فناوری جدید بتوان ضررهای بازرگانان را جبران کرده و از کلاهبرداری های اینترنتی جلوگیری کرد.

بر اساس تحلیل صورت گرفته توسط مشاور پرداخت CMSPI، قوانین جدید اروپا مربوط به احراز هویت دقیق مشتری (SCA) می تواند بیش از یک سوم از معاملات و خریدهای آنلاین را مسدود کرده و باعث از دست رفتن بیش از 100 میلیارد دلار از فرصت های فروش فروشگاه ها شود.

مشاور CMSPI معتقد است که از ابتدای ژانویه با معرفی 3D-Secure نسخه 2.0 (3DS2) یک پروتکل احراز هویت (امنیت پرداخت) که توسط طرح های اجرایی بزرگ کارت ایجاد شده است، مشکلی برای بازرگانان تجارت الکترونیک ایجاد خواهد کرد. CMSPI این فناوری را نسبتاً جدید و اثبات نشده توصیف می کند و اصطکاک غیرضروری قابل توجهی را به تجربه تجارت آنلاین اضافه می کند.

آزمایشات نشان داده است که با اضافه شدن پروتکل امنیت پرداخت جدید بین 60 ثانیه تا دو دقیقه زمان به پروسه پرداخت افزوده می شود. در نتیجه 25 درصد از مشتریان تراکنش های 3DS2 را کنسل می کنند که در مقایسه با تراکنش های عادی رقمی قابل توجه است.

به طور کلی، حدود 35 درصد از معاملات 3DS2 انجام نمی شوند که یا به دلیل کنسل شدن توسط مشتریان و یا به دلیل خطای فنی می باشد. اگر خطاهای این معاملات اصلاح نشوند، حجم ضرر آنها بالغ بر 108.1 میلیارد یورو فروش از دست رفته بر اساس حجم کل فروش سال 2019 خواهد بود که 100 برابر کلاهبرداری های سالانه کارت ها است. 

در این گزارش بیان شده است که فروشگاه های بزرگ با داشتن منابع کافی برای به حداقل رساندن زمان تأخیر می توانند فروشگاه های کوچک را کنار زده و مشتریان آن ها را بدست آورند. از این رو، پیش بینی می شود فروشگاه های خرده فروشی کوچک بیشترین میزان آسیب را ببینند و این رقم حدود 69.4 میلیارد یورو از کل زیان است. در صورتی میزان آسیب خرده فروشان بزرگتر حداکثر تا 38.7 میلیارد یورو خواهد بود. 
توبی فارلین، رئیس حوزه تاییدیه و کلاهبرداری در CMSPI اظهار داشت که هم بازرگانان و هم صادرکنندگان کارت به طور آشکاری دچار محدودیت های بیماری کرونا شده اند و هیچ یک از آنها فرصت ندارند که به این فناوری جدید و مهم ملحق شوند. با اینکه امنیت پرداخت یکی از اولویت های اصلی بازرگانان است اما آنها برای انجام این کار و ملحق شدن به این پروسه جدید به زمان نیاز دارند. اما مشکل اساسی این است که طولانی شدن زمان به خصوص در شرایط تعطیلی فروشگاه ها باعث شده تا خرده فروشان بیش از هر زمان دیگری به درآمد آنلاین خود تکیه کنند. 

 

جمع بندی
بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط مشاور CMSPI مشخص شد که فناوری جدید 3DS2 می تواند تحول بسیار بزرگی در پرداخت الکترونیک برای تمامی سطوح خرده فروشی فراهم سازد. اما اگر به امنیت پرداخت توجه کافی صورت نگیرد، خرده فروشان کوچک تر یا به عبارت دیگر کسب و کارهای نوپا می توانند بیشترین میزان ضرر مالی را در شرایط کرونا داشته باشند.

مترجم: سعیده فتحی مغانلو
www.finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −  64  =