دو هفته تا جهانی شدن کسب و کار شما

دریافت مجوز کسب و کار مجازی

گسترش فناوری اطلاعات و زیرساخت های اینترنتی در جهان بستری را فراهم ساخته است که هر شخصی با هر نوع سطح دانش و جایگاهی در جامعه می تواند به راحتی به انواع سایت ها و شبکه های مجازی دسترسی داشته باشد. همین موضوع سبب شد تا افراد مختلف به دلایلی کسب و کارهای خود را به صورت مجازی توسعه دهند. اما همان طور که می دانید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما نیاز به مجوزهای معتبر دارید تا بتوانید کالا و خدمات خود را در معرض بازدیدهای جهانی قرار داده و کسب درآمد کنید. در این مقاله قصد داریم درباره مراحل صدور مجوز کسب و کار مجازی صحبت کنیم تا کارآفرینان جوان و کسب و کارهای نوپا بتوانند بدون هیچ مانعی کالا و خدمات خود را در فضای اینترنتی عرضه کنند.

 

کسب و کار مجازی از نظر لین استارتاپ
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کسب و کار مجازی یا دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که شما در کسب و کار آنلاین شرایطی داشته باشید تا بتوانید به درآمد کاملاً مستر و پایدار دست یابید و این درآمد را به طور پیوسته افزایش دهید. 
تئوری لین استارتاپ (lean startup)، یک تئوری مطرح در سراسر جهان بوده و به صورت مداوم در کنفرانس های متعددی مورد بحث قرار می گیرد. در این تئوری تأکید می شود که کسب و کارهای موفق دنیا، کسب و کارهایی هستند که شروع بسیار کوچک و با سایت بسیار ساده‌ای داشتند و آن را طی بازه زمانی و اخذ بازخوردهای مختلف از مشتریان توسعه دادند. 

مراحل صدور مجوز کسب و کار مجازی
دبیرخانه هیأت عالی نظارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موظفند ضمن اتصال سامانه های خود بدون نیاز به اخذ مدرک مجدد مطابق ماده 3 این آیین نامه، امکان دسترسی طرفین به مدارک متقاضی و صدور همزمان پروانه کسب و نماد اعتماد الکترونیکی را فراهم نمایند. 
مرحله اول- در ابتدا متقاضی باید کسب و کار مجازی راه اندازی کرده باشد که مطابق با چک لیست های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی باشد. 
مرحله دوم- در مرحله بعد تقاضای پروانه کسب توسط متقاضی در سامانه اینماد ثبت شده و تقاضای کسب و کار مشمول قانون نظام صنفی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بلافاصله پس از ارزیابی و بر اساس فهرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران به سامانه اصناف ارجاع داده می شود. 
مرحله سوم- مدارک مندرج در ماده 4 این آیین نامه توسط متقاضی در سامانه اصناف بایستی بارگذاری شود که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از قبول تقاضا فرصت برای بارگذاری می باشد. 
مرحله چهارم- پرونده متقاضی کسب مجوز کسب و کار مجازی توسط اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت پس از تطبیق مدارک بارگذاری شده با اصل آن، پروانه کسب صادر شده و حداکثر طی 15 روز به متقاضی تحویل داده شده و همچنین در سامانه اینماد ثبت می گردد. نماد الکترونیکی همزمان با صدور پروانه کسب به سایت متقاضی اعطاء می گردد.

صاحبان کسب و کار مجازی از نظر آمار
آمارها حاکی از آن است که تاکنون حدود 1847 عدد پروانه کسب از طرف اتحادیه کسب و کار های مجازی صادر شده است که بیشترین تعداد آن در سال 97 با 543 پروانه کسب می باشد. 
جالب است بدانید که از این تعداد 89 درصد از مجوزهای کسب و کار مجازی (1648 عدد پروانه کسب) توسط کارآفرینان مرد و 11 درصد (199 عدد پروانه کسب) توسط کارآفرین خانم دریافت شده است. 
همچنین 50.2 درصد مجوزها توسط افراد حقوقی یا شرکت های مختلف دریافت شده است و 48.1 درصد از پروانه های کسب متعلق به افراد حقیقی یا اشخاص کارآفرین بوده است. 

 

جمع بندی
مطالعه مقاله حاضر نشان داد که صاحبان کسب و کارها می توانند کالا و خدمات خود را با دریافت مجوز کسب و کار مجازی در فضای اینترنتی تبلیغ کرده و جهانی سازند. با توجه به اینکه در حال حاضر محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا گریبان گیر هر جامعه ای شده است، کارآفرینان با هر سطحی می توانند از طریق راه اندازی یک وب سایت و اخذ پروانه کسب حتی در شرایط بحرانی نیز درآمدزایی داشته و از ورشکستگی کسب و کار خود جلوگیری کنند. خبر خوب این است که برای دریافت پروانه کسب کافی‌ست تقاضای خود را در سایت اینماد ثبت کرده و مدارک شناسایی خود را بارگذاری کنید تا پس از دو هفته مجوز شما صادر گردد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  46