رونق کسب و کار اینترنتی در تهران با تبلیغات

آمار فروشگاه های مجازی

افزایش روزافزون فضای وب سبب شد که تمامی افراد بتوانند به انواع رسانه های اینترنتی دسترسی داشته و از مزایای آن بهره مند شوند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف در کنار تجارت حضوری و فیزیکی خود تلاش دارند با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سیل عظیم بازار رقابتی معاملات اینترنتی پیوسته و با ترویج و تبلیغ کالاها و خدمات خود درآمدزایی داشته باشند. در این مقاله تلاش شده است در مورد مشاغل اصلی کسب و کارهای اینترنتی صحبت شود. همچنین مشخص شود چگونه این مشاغل پاسخگوی نیازهای مردم هستند؟ در استان تهران پر سودترین مشاغل اینترنتی مربوط به کدام مهارت های شغلی هستند؟

 

رسته های مختلف در کسب و کارهای اینترنتی
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمارهای اتحادیه کسب و کارهای مجازی حاکی از آن است که بیشترین تعداد مجوزهای دریافت شده برای کسب و کارهای مجازی (43.4 درصد) مربوط به عرضه انواع کالا و خدمات در فروشگاه های مجازی می باشد. همچنین 20.1 درصد از پروانه های کسب مربوط به عرضه انواع خدمات، 17.3 درصد مربوط به عرضه انواع کالا، 12.4 درصد مربوط به عرضه گروه کالایی خاص و 6.8 درصد عرضه خدمات در یک گروه خاص می باشند. 

 

معرفی اصلی ترین مشاغل کسب و کار های اینترنتی
از بین مشاغل مختلف مطرح در کسب و کارهای اینترنتی، فروشگاه های بزرگ (شامل فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش- سیسمونی کودک- لوازم خانگی- لوازم سفر، ورزشی و سرگرمی) بیشترین سهم بازار کالاها را با 18.9 درصد در مشاغل مجازی در اختیار دارند. همچنین صاحبان فروشگاه های دیجیتال و لوازم برقی با 11.5 درصد، جابجایی هوشمند (شامل تاکسی های هوشمند، حمل بار آنلاین و پیک هوشمند) با 9 درصد و خرده فروشی مواد غذایی با 7.2 درصد سهم بزرگی از معاملات فضای اینترنتی را از آن خود کرده اند. 

 

تبلیغات شعار اصلی کسب و کارهای اینترنتی تهرانی هاست
بررسی میزان پراکندگی پروانه های صادر شده به تفکیک استانی مشخص کرد که در استان تهران 65 درصد از پروانه های کسب و کار مجازی به صورت حقوقی و 35 درصد متعلق به اشخاص حقیقی کارآفرین می باشد. همچنین از بین این افراد 91 درصد از متقاضیان مجوز کسب و کار اینترنتی در سامانه اینماد مرد و 9 درصد خانم هستند. 
بیشترین فضای کسب و کار اینترنتی در استان تهران مربوط به فروشگاه های بزرگ پوشاک و لوازم خانگی (با 16.25 درصد)، محصولات دیجیتال و لوازم برقی (با 13.88 درصد) و تبلیغات اینترنتی (با 7.1 درصد) می باشند. 
همان طور که مشاهده می کنید، سهم کسب و کارهای تبلیغاتی در استان تهران آمار بسیار بالایی دارد و این موضوع نشان می دهد که گستردگی استفاده از شبکه های اجتماعی در این استان به خصوص در شرایط ترافیک های سنگین، آلودگی هوا و محدودیت های کرونا سبب گردیده که بسیاری از مشاغل از حالت سنتی فاصله گرفته و به سمت فروش اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ گرایش داشته باشند.

 

جمع بندی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که کسب و کارهای مجازی طیف وسیعی از مشاغل را در بردارد ولی فروشگاه های بزرگ پوشاک و لوازم خانگی، فروشگاه محصولات دیجیتال و حمل و نقل هوشمند بیشترین سهم کسب و کارهای اینترنتی را در اختیار دارند. آمار استان تهران نشان داد که تبلیغات در رسانه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین مشاغل مجازی این استان می باشد. 

www.ecunion.ir

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1