صنعت پرداخت در سال ۲۰۲۰ چه شد؟

افزایش روش های پرداخت جدید، رخنه های امنیتی بالا جهت حفظ اطلاعات حساب بانکی کاربران و همچنین ایجاد قوانین جدید بانکداری باز، سال 2019 را تبدیل به سال پر چالشی برای صنعت پرداخت کرده بود. همین روند در سال 2020 نیز تداوم داشته و نتایج شگفت انگیزی در صنعت پرداخت به ارمغان آورد. در این مقاله تلاش شده است دستاوردهای جدید صنعت پرداخت در سال 2020 با وجود شرایط بحرانی کووید-19 در تمامی کشورها بررسی گردد.

 

به واسطه شیوع کرونا، در ابتدای سال گردش پول نقد در برخی از کشورها تا 20 درصد اوج گرفت، اما با اثبات احتمال انتقال توسط پول نقد، برخی از کشورها کاهش 35 درصدی در استفاده از پول نقد را شاهد بودند. کشور سوئد در این زمینه به عنوان "نخستین جامعه بدون پول نقد در سال 2020" در صنعت پرداخت شناخته شد. همچنین کشور استرالیا که به تازگی به این رقابت پیوسته است و می تواند تا سال 2022 جزو کشورهای بدون پول نقد باشد.

در اینجا می توانید مقاله ای تحت عنوان "رفرم پولی در صنعت پرداخت و الزامات ایران" را مشاهده کنید (دریافت فایل)

استفاده از دستگاه خودپرداز بواسطه امکان شیوع کرونا کاهش محسوسی خواهد داشت، اما بواسطه امکان ایجاد سیستم امنیتی بیومتریک و همچنین رمز پویا و اپ های موبایلی رشد داشت.

در زمینه کاربرد گسترده ابزارهای پذیرش الکترونیکی، پرداخت های متکی به NFC و بارکد موبایلی در شرکت های Alipay، Venmo، Googlpay و  Applepay سازماندهی شده و در بیش از 40 کشور در دسترس عموم قرار گرفت.

خرده فروشی ها یا کسب و کارهای کوچک و نوپا سود بالایی از سیستم رشد یافته و غیرحضوری بهره مند شده و از ابزارهای پذیرش یکپارچه و قابل مسیریابی رهایی می یابند، گرچه در سایه کرونا و تعطیلی ها، این قشر از صنایع بواسطه سرمایه کم، بیشترین آسیب را دیدند.
الزامات ابزارهای احراز هویت قوی و جدید مشتریان در اروپا تا دسامبر 2020 اجرایی خواهد شد. به طوری که بروزرسانی های EMVCo به سمت 3DS2.0 می تواند راحت ترین تراکنش ها را برای کاربران مهیا کرده و پیچیدگی ها به تدریج برطرف می شوند. روش های احراز هویت بیومتریک برای پرداخت ها در سال 2020 توسعه می یابد، زیرا مشتریان تجربه احراز هویت چشمی و صورت را بواسطه شیوع کرونا، به خصوص در هنگام سفر ترجیح می دهند.

 

www.tnsi.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄    =  49