ضرورت توسعه خدمات پرداخت در شبکه های اجتماعی

با گسترش روز افزون فناوری اطلاعات، تمامی افراد با سطح فرهنگی و تحصیلی گوناگون می توانند از امکانات شبکه های اجتماعی با اهداف مختلفی استفاده کنند. به طوری که استفاده از شبکه های اجتماعی در شرایط بحرانی کووید-19 بیش از 61 درصد افزایش یافته است. از این رو، شرکت های پرداخت جهت پیوستن جذب جمعیت جوان حاضر در شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا خدمات پرداخت الکترونیکی را در فضای این شبکه ها توسعه دهند. در مقاله حاضر هدف این است که جزئیات برنامه های شرکت های PSP جهت توسعه خدمات پرداخت در شبکه های اجتماعی بررسی گردد.

 

خدمات پرداخت در شبکه های اجتماعی
به گزارش بانکداری الکترونیک، با بررسی خدمات پرداخت در شبکه های اجتماعی مشخص شد که خرید در شبکه های اجتماعی یک روند بین المللی در حال رشد بوده و پتانسیل زیادی برای تجارت دارد. 
گزارشی از مطالعات جهانی حاکی از آن است که استفاده از شبکه های اجتماعی در حال حاضر نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش 61 درصدی داشته است که فقط نتیجه محدودیت های کووید-19 می باشد. 
بنابراین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (Payment Service Provider) و سایر موسسات مالی باید از مشتریان خود در زمینه پرداخت های شبکه های اجتماعی حمایت كنند، زیرا محدودیت های ویروس کرونا ممکن است برنامه های خریدهای اجتماعی را برای سرعت بخشیدن به برنامه زمانی این پرداخت ها تحت فشار قرار دهد.

 

لزوم ورود شرکت های PSP به شبکه های اجتماعی
در مرحله اول، شرکت های PSP باید پلتفرمی را ارائه دهند که بتواند به راحتی روش پرداخت را در پست های شبکه های اجتماعی جاسازی کند. زمانی که مشتریان از محصولات روی لینک خوراک (feed) یک شرکت بازدید می کنند، باید بتوانند فوراً هزینه آن را پرداخت کنند، بدون اینکه از طریق صفحات محصول وب سایت فروشندگان به جست و جو بپردازند. چنین پرداخت فوری در شبکه های اجتماعی منجر به ماندگاری بیشتر خریدار در صفحه خرید خواهد شد. 
این امر همچنین شرکت ها را قادر می سازد تا تعداد بیشتری از خریداران غیرحساس و با انگیزه و جوان تری را به خود جذب کنند، زیرا اکثر مصرف کنندگان (58 درصد) با میانگین سنی 13-37 ساله اظهار دارند که علاقه مند به خرید اقلام به صورت مستقیم از طریق لینک خوراک شبکه های اجتماعی هستند. علاوه بر این، خریداران می توانند خریدهای خود را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند که این اشتراک گذاری می تواند فروش آتی شرکت ها را افزایش دهد.

 

ارائه پرداخت سریع و راحت در شبکه های اجتماعی از جانب شرکت های PSP
خرده فروشانی که محصولات با جذابیت ظاهری بالایی می فروشند، ممکن است در شبکه های اجتماعی موفق تر عمل کنند. دلیلی وجود ندارد که یک کسب و کار نتواند در این عرصه موفق شود، و تمامی مشاغل از نانوایان گرفته تا تولیدکنندگان ابزار، می توانند در کانال های شبکه های اجتماعی موفق شوند. 
صرف نظر از سابقه یا نوع صنعت، شرکت های PSP باید پرداخت سریع و راحتی را برای مشتریان فراهم سازند، زیرا استفاده از مخاطبان شبکه های اجتماعی می تواند برای همه (انواع مختلف کسب و کار و همچنین شرکت های پرداخت) بسیار مفید باشد.
همچنین ارائه گزینه جایگزین روش های پرداخت بسیار ضروری است. به عنوان مثال، پرداخت کد QR و پرداخت از طریق لینک برای مصرف کنندگان جوان راحت، جذاب و محبوب است. 
علاوه بر این، پرداخت های "کلیک کن" یا "One-tap" سرعت روند خرید مشتریان جهت مراجعه برای خرید دوباره به شبکه را افزایش می دهد، زیرا در این صورت آنها مجبور نیستند مجدداً مشخصات خود را در صفحه پرداخت وارد کنند و چنین شرایطی می تواند مشتریان وفادار را افزایش دهد. 
شرکت های PSP باید روش پرداخت خود را برای جذب خدمات خرده فروشان تجارت الکترونیکی و همچنین جلب توجه خریداران شبکه های اجتماعی گسترش دهند. 

 

سازگاری پلتفرم های شرکت های PSP با دستگاه های تلفن همراه
با دسترسی بسیاری از افراد به شبکه های اجتماعی از طریق دستگاه های تلفن همراه، سازگار بودن پلتفرم های پرداخت با این ابزارها بسیار ضروری است. با در نظر گرفتن افزایش قابل توجه کلاهبرداری ها در پرداخت ها، ارائه سطح بالای امنیت نیز بسیار مهم است. 
از این گذشته، یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بسیاری از خریداران به پرداخت از طریق شبکه های اجتماعی سهولت نفوذ هکرها است که به راحتی می توانند به مشخصات حساب شخصی فرد دسترسی داشته باشند. 
بنابراین سیستم های پرداخت شرکت های PSP و بانک ها باید از اقدامات امنیتی مانند بیومتریک برای احراز هویت و هشدارهای امنیتی استفاده کنند تا اگر نام گیرنده با شماره حساب مطابقت نداشت، به بانک های صادرکننده اطلاع دهند. شرکت های PSP همچنین باید اطمینان حاصل کنند که پلتفرم های آنها سطح 1PCI DSS و سایر الزامات تنظیم امنیت داده را برآورده می کند.

 

جمع بندی
بررسی های آماری اخیر حاکی از آن است که بسیاری از مشتریان جوان تمایل دارند خرید های خود را در لینک های شبکه های اجتماعی انجام دهند. از طرف دیگر، تمامی کسب و کارها علی رغم سابقه و حوزه فعالیتی می توانند در شبکه های اجتماعی موفق تر عمل کنند. از این رو، ضرورت حضور شرکت های PSP در شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات پرداخت در لینک های این شبکه ها بیش از پیش احساس می شود. به طور کلی، خرید در شبکه های اجتماعی مزایای زیادی را برای خرده فروشان فراهم می کند، به همین دلیل شرکت های PSP نیاز به ارائه پلتفرم های پرداخت دارند که ویژگی های لازم در زمینه خدمات پرداخت را فراهم کرده و از فروش در شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کند. 

www.fintechmagazine.com
مترجم: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  +    =  98