به پرداخت ملت از کارایی توزیع کارتخوان فروشگاهی تا اپلیکیشن سکه

معرفی شرکت به پرداخت ملت

شرکت به پرداخت ملت با فراهم ساختن جدیدترین راهکارهای پرداخت الکترونیکی توانسته است سهم بالایی از بازار پرداخت را از آن خود کند، به طوری که بیشترین سهم تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی و همچنین تراکنش های انجام شده در آن مربوط به این شرکت می باشد. در این مقاله هدف این است که جدیدترین روش های پرداخت الکترونیکی شرکت به پرداخت ملت بررسی شده و مشخص شود شرکت به پرداخت ملت چطور توانست عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در ایران و خاورمیانه را به دست آورد.

 

تدوین برنامه های شاپرک بر اساس عملکرد به پرداخت ملت
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شبکه پرداخت الکترونیکی کارت (شاپرک) در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی آتی در زمینه خدمات پرداخت، به طور منظم وضعیت شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت را ارزیابی می کند تا به عملکرد و وضعیت کنونی این شرکت ها در جهت ایجاد برنامه های ساختاری جدید پی ببرد. 
در بین شرکت های پرداخت، شرکت به پرداخت ملت عملکرد مناسبی نه تنها در داخل ایران، بلکه در کل خاورمیانه نشان داده و به عنوان برترین شرکت پرداخت در ایران و نیز خاورمیانه شناخته شده است. 
شرکت به پرداخت ملت به عنوان ارائه دهنده راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک برای سازمان ها، نهادها، ارگان های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی توانسته است رتبه طلایی 13 در دنیا را نیز از آن خود کند که این می تواند افتخاری برای صنعت بانکداری کشور باشد. 

 

رتبه نخست دستگاه کارتخوان فروشگاهی به پرداخت ملت
دستگاه کارتخوان فروشگاهی یکی از سخت افزار های بانکی و سیستم پرداخت می باشد که تمامی محدودیت های مربوط به بعد جغرافیایی و مدت زمان انجام تراکنش ها را از بین برده و سهم بالایی از تعداد و مبلغ تراکنش ها را شامل می گردد. 
بررسی آمارهای سهم شرکت های PSP از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در شهریور ماه نشان داد که شرکت به پرداخت ملت تقریباً در تمامی استان ها از جمله استان های ایلام با 39.43 درصد، زنجان با 33.53 درصد، خراسان جنوبی با 32.84 درصد، خراسان شمالی با 28.05 درصد و قم با 27.81 درصد، از تراکنش های کارتخوان فروشگاهی پشتیبانی می کند. همچنین توانسته است در کنار برخی از شرکت های دیگر، بیشترین سهم تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی را داشته باشد. 
شرکت به پرداخت در استان تهران 16.05 درصد از ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی را از آن خود کرده و به عنوان محبوب ترین شرکت پرداخت در پایتخت شناخته شد.

 

سهم بالای تراکنش های درگاه پرداخت اینترنتی به پرداخت ملت
درگاه پرداخت اینترنتی یک سرویس واسطه ای بوده و توسط شرکت شاپرک ارائه می شود تا شرایط پرداخت الکترونیکی مجازی برای صاحبان کارت فراهم سازد. پشتیبانی سریع، دسترسی آسان و ایجاد امنیت بالای تراکنش ها در این ابزار پذیرش از مهم ترین اهدافی است که شرکت به پرداخت ملت دنبال می کند. 
شاخص هرفیندال-هیرشمن در شهریور ماه نشان داد که شرکت به پرداخت ملت توانسته است رقابت بسیار تنگاتنگی با سایر شرکت ها داشته و سهم بالایی از تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی را از آن خود کند. 

 

پرداخت موبایلی با اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت
پرداخت موبایلی همیشه مورد توجه شرکت های پرداخت بوده است؛ به طوری که شرکت Square با راه اندازی سخت افزار اضافی در تلفن های هوشمند توانست 83 میلیارد سرمایه بازار را در اختیار خود داشته باشد. حتی برترین بانک ایالت متحده به دنبال راه اندازی اپلیکیشن های موبایلی برای جذب بیشتر مشتریان بانک می باشد.
از طرف دیگر، با توجه به محدودیت های کووید-19 مشتریان بانک ها و موسسات مالی تمایل دارند با استفاده از اطلاعات حساب بانکی یا کارت بانکی خود بتوانند در داخل خانه یا محل کار خود بسیاری از امور بانکی و پرداختی خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند. همچنین زمانی که از فروشگاهی خرید انجام می دهند، بتوانند مبلغ مورد نظر را با تلفن همراه خود پرداخت کنند.
شرکت به پرداخت با الگو قرار دادن برترین بانک ها و شرکت های پرداخت جهان، سامانه کیف همراه سکه را راه اندازی کرده تا مشتریان بتوانند امور پرداخت خود را به سادگی و با سرعت انجام دهند. برای دانلود اپلیکیشن سکه می توانید نسخه اندروید یا iOS آن را از فروشگاه های اپ (Google Play, Café Bazar, Sib App) دانلود کنید. 
نکته قابل توجه این است که با استفاده از بارکد دو بعدی QR و روش NFC می توان بدون همراه داشتن کارت بانکی، در ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی مبالغ مورد نظر را پرداخت کرد. همچنین پرداخت قبض تلفن همراه با استفاده از بارکد قبض، خرید شارژ سریع سیم کارت و خرید بسته اینترنتی از دیگر مزایای اپلیکیشن سکه می باشد. 

 

کیوسک خدماتی به پرداخت ملت
کیوسک های به پرداخت ملت یا پایانه غیر نقدی این دستگاه با تجهیز و بهره‌ گیری از ابزارهای متعدد اعم از کارتخوان، بارکدخوان، چاپگر و صفحه نمایش لمسی با اتصال به شبکه بانک ملت، توانایی ارائه تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان (به غیر از امکان برداشت وجه نقد) را دارا می ‌باشد. 
از طریق کیوسک به پرداخت ملت می توان به امکاناتی از جمله انتقال وجه، پرداخت قبوض، مانده گیری، تغییر رمز کارت، اعلام صورت حساب و خرید شارژ اعتباری دسترسی پیدا کرد.

 

 

جمع بندی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که شرکت به پرداخت ملت با فراهم ساختن راهکارهای نوین پرداخت الکترونیکی، ارتقاء سطح اطلاعات عمومی با استفاده از جدیدترین روش های پرداخت مانند بارکد دو بعدی QR و روش جدید NFC، افزایش رضایتمندی مشتریان با گسترش ابزارهای پذیرش و پشتیبانی مستمر از تراکنش های این ابزارها، افزایش درآمد سازمان ها و کاهش هزینه های آنها، سهم عظیمی از بازار پرداخت الکترونیکی را از آن کرده است. به طوری که در شهریور ماه به عنوان محبوب ترین شرکت پرداخت در ایران شناخته شده و رتبه اول خاورمیانه و 13 جهان را دارا می باشد. 
 

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1