توسعه کارتخوان مجهز به Pin Pad و درگاه پرداخت موبایلی و درون برنامه ای

پرداخت الکترونیک سامان از 2008 تا 2020

شرکت پرداخت الکترونیک سامان از طریق ارائه راهکارهای راحت، سریع و قابل اعتماد پرداخت تلاش دارد در سال 1400 به عنوان واسط ارائه دهنده راهکارهای جامع پرداخت بین بانک ها، دارندگان و پذیرندگان عمل کند. از این رو، در مقاله حاضر تلاش شده است پرداخت الکترونیک سامان به عنوان نخستین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی و موبایلی در کشور بررسی شده و به راهکارهای نوین این شرکت در حوزه پرداخت پرداخته شود.

 

نگاهی به دستاوردهای شرکت پرداخت الکترونیک سامان
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پرداخت الکترونیک سامان به عنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در تیر ماه 82 با نام "کارت کیش" تاسیس شد و پس از مدتی با توجه به گروه مالی سامان (سهامداران عمده خود) عنوان "پرداخت الکترونیک سامان" را جایگزین کرد. 
در سال 83 مجوز رسمی فعالیت خود را از بانک مرکزی ایران و همچنین شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) اخذ کرده و در حال حاضر به ارائه خدمات در حوزه خدمات تجارت الکترونیک، نصب و پشتیبانی دستگاه کارتخوان فروشگاهی، ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری پرداخت به شبکه های بانکی، اجرای طرح های جامع متناسب با نیاز مشتریان و ارائه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه در سراسر کشور می پردازد. از اصلی ترین دستاوردهای شرکت پرداخت الکترونیک سامان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– اولین ارائه کننده سرویس پرداخت با تلفن همراه با استفاده از تکنولوژی USSD در کشور؛
– نخستین ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور از سال 83؛
– گواهینامه شورای عالی انفورماتیک در سال 91؛
– تقدیرنامه سه ستاره تعهد به تعالی سازمانی در سال 94؛
– کسب رتبه 34 در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت جهان در سال 2015؛
– گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات  ISO27001:2013از موسسه ISC استرالیا در سال 94؛
– استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO9001:2008؛
– کسب رتبه ۲۳ از نشریه معتبر نیلسون ریپورت بین ۱۵۰ شرکت PSP دنیا در سال ۲۰۱۷.

 

ارکان اصلی شرکت پرداخت الکترونیک سامان و مجریان آن
از اصلی ترین ارکان جهت ساز شرکت پرداخت الکترونیک سامان می توان به داشتن تیم یکپارچه، حمایت از تغییر، پشتیبانی و پاسخ به مشتریان، ارزش افزایی برای مشتریان، دارا بودن کارکنان شایسته و ایفای مسئولیت اجتماعی اشاره کرد. 
اعضای هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان تلاش دارند تا با سیاست گذاری و برنامه ریزی در چارچوب این ارکان، شرکت را به عنوان واسط مسلط بین بانک ها، دارندگان و پذیرندگان معرفی کنند. اعضای هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان به شرح زیر می باشد: 
– غلامحسین عرب حسنخانی (ریاست هیئت مدیره)؛
– احسان ترکمن (نایب رئیس هیئت مدیره)؛
– حمید بیگی (عضو هیئت مدیره)؛
– حسین واعظ قمصری (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره)؛
از اصلی ترین حمایت های اجتماعی شرکت پرداخت الکترونیک سامان می توان به اختصاص بودجه به مردم زلزله زده کرمانشاه و جمع آوری کمک های مردمی در سال 96، مشارکت در ساخت مدرسه به مساحت 500 متر در مناطق زلزله زده کرمانشاه، حمایت از تیم های کسب و کار نوپا و همکاری با چهار استارت آپ، مشارکت در ساخت اولین شهر بازی الکترونیک کشور و حمایت های فرهنگی و هنری اشاره نمود. 

 

توسعه ابزارهای پذیرش شرکت پرداخت الکترونیک سامان
– کارتخوان فروشگاهی متناسب با کسب و کارها
شرکت پرداخت الکترونیک سامان متناسب با کسب و کارها از نظر بستر ارتباطی، انواع مختلفی از ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی را ارائه داده است. به طوری که برای فروشگاه های خرد با تعداد تراکنش پایین می توان از کارتخوان تلفنی استفاده کرد که براحتی از طریق خطوط تلفنی به شبکه بانکی وصل می شود. 
در مقابل، برای فروشگاهای زنجیره ای با تراکنش بالا، از کارتخوان شبکه ای استفاده می گردد که از طریق بستر شبکه و اینترنت قابل اتصال است. لازم به ذکر است که برای اتصال از طریق سیم کارت تلفن همراه از کارتخوان بی سیم، از طریق Wi-Fi از کارتخوان Wi-Fi و از طریق سیستم کامپیوتری از کارتخوان متصل به رایانه استفاده می گردد.
امکان تسویه تراکنش ها به چندین حساب، امکان درج شماره فاکتور و کد شناسایی صندوق دار در رسید کارتخوان، مشاهده گزارش تراکنش ها در اینترنت، امکان درخواست پشتیبانی از طریق منوی پذیرنده، امکان شخصی سازی منوی دستگاه کارتخوان و قابلیت اتصال به نرم افزارهای مالی و حسابداری گوناگون از مزایای اصلی کارتخوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان می باشند. 
یکی از مهم ترین قابلیت کارتخوان سپ، امکان اتصال Pin Pad به آنها می باشد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان جهت حفظ امنیت اطلاعات مشتریان، PinPad کوچکی را به کارتخوان متصل کرده تا مشتریان بتوانند براحتی اقدام به ورود رمز بانکی خود کنند. 

– درگاه پرداخت اینترنتی
همان طور که گفته شد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان نخستین ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور می باشد. با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سپ، دارندگان کارت بانکی عضو شبکه شتاب می توانند به صورت غیرحضوری کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری و دریافت نمایند. 

– درگاه پرداخت موبایلی
درگاه پرداخت موبایلی شرکت پرداخت الکترونیک سامان شرایطی برای کاربران فراهم می سازد تا با وارد کردن شماره موبایل قبل از پرداخت، به لیست کارت های بانکی خود دسترسی داشته و بدون نیاز به وارد کردن مجدد شماره کارت 16 رقمی پرداخت خود را انجام دهند. 

– درگاه پرداخت درون برنامه ای
همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سامان درگاه پرداخت درون برنامه ای را راه اندازی کرده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به خروج از محیط اپلیکیشن های موبایل، نسبت به انجام تراکنش و پرداخت های الکترونیک خود اقدام نمایند. 

– سامانه پرداخت USSD
شرکت پرداخت الکترونیک سامان به عنوان اولین مبدع پرداخت آنلاین از طریق USSD است که شرکت های بیمه، موسسات خیریه، سرویس شارژ و ارگان های مختلف از این کد استفاده می کنند. 

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6