رونمایی از اولین پروتوتایپ شهر هوشمند توسط استارتاپ چینی

در وب سامیت 2020 اتفاق افتاد

در سال‌های اخیر همواره، شهری را آرزو می‌کردیم که در آن ربات‌ها به انسان‌ها خدمات ارائه کنند. استارتاپی در چین، اولین پروتوتایپ شهر هوشمند خود را اخیرا، در وب سامیت امسال، تحت عنوان تکنولوژی داووس، رونمایی کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در اولین گفت‌و‌گو، ویکتور آی، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه ترمینوس، درباره «دره ابری» صحبت کرد. دره ابری، منطقه‌ای شبیه به دانشگاه است که در آن افراد، تکنولوژی و طبیعت در کنار هم هستند.

فضاها برای چهار سبک زندگی طراحی شده‌اند؛ زندگی انسانی، زندگی گیاهی، زندگی حیوانات و زندگی مصنوعی. مدیر عامل این شرکت می‌گوید، اشیا با استفاده از چیپ‌ها و سنسور‌ها کار می‌کنند. وقتی سخت‌افزار موجود با سیستم عامل این شرکت ادغام شود، شهر و اجزای آن مثل یک گوشی هوشمند کار می‌کنند.

ویکتور آی می‌گوید:

«این بستر مثل یک ماشین هوشمند یا گوشی هوشمند کار می‌کند. تکنولوژی‌های مختلف در کنار هم کار می‌کنند و یک شهر مبتنی بر هوش منصوعی را به وجود می‌آورند.»

بستر این شرکت مشابه یک مرکز کنترل عمل می‌کند که اطلاعات و دستورالعمل‌های مختلف را از چیپ‌های داخل وسیله‌ها که در سرتاسر این شهر وجود دارند، جمع‌آوری و سپس تحلیل می‌کند. با استفاده از این بستر، افراد می‌توانند در لحظه اطلاعات را دریافت کنند و بر اساس آن بهینه تصمیم‌گیری کنند.

پروژه دره ابری در یکی از مناطق کوهستانی در جنوب غربی چین، درشهر چانگ‌کینگ، شروع شده‌است. به گفته کمیته اجرایی محلی، این پروژه اولین پروژه آزمایشی شهر هوشمند در جهان است.

در بزرگ‌ترین رویداد تحول دیجیتال در نیم‌کره غربی، به نام دیمِد، الیزا فریرا، مدیر اروپایی هیئت انسجام و اصلاحات در سخنرانی ابتدایی خود در وب‌ سامیت تاکید کرد، دیجیتالی شدن و متصل بودن وسیله‌ها به هم، می‌تواند جغرافیا را در اروپا متحول کند.

فریرا می‌گوید:

«دیجیتالی شدن و ارتباط وسیله‌ها و ابزار‌ها با هم باعث می‌شود موفقیت افراد کمتر تحت تاثیر جغرافیا و محل فیزیکی آن‌ها باشد.»

وی در حالی که به دیجیتالی شدن به عنوان یکی از اولویت‌های آینده رئیس جمهور کشور پرتغال در اتحادیه اروپا اشاره کرد، بیان کرد که:

«اگر چه این کار قبل از بحران فعلی یعنی همه‌گیری کرونا، در دستور کار اتحادیه اروپا بود، کوید-19 این واقعیت‌ را بدیهی‌تر از همیشه کرده‌است.»

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال، در سخنرانی ابتدایی خود تاکید کرد که «وب سامیت باید نقطه شروعی برای ساخت آینده‌ای بهتر در دنیای بعد از همه‌گیری کرونا باشد.»

در این رویداد، چندین غول تکنولوژی و استارتاپ چینی محصول‌ها و ایده‌های خود را درباره تحول دیجیتال آینده معرفی کردند. کاترین چِن لیفنگ، معاون ارشد شرکت هوآوی، با وجود محدودیت‌های شدید آمریکا و رقابت شدید در بسیاری از کشور‌های اروپایی، به گام‌های بعدی این شرکت در کمک به کشور‌های اروپایی در پیاده‌سازی زیرساخت دیجیتال اشاره کرد.

در حالی که همچنان بسیاری از کشور‌ها با همه‌گیری کوید-19 دست و پنجه نرم می‌کنند، رهبران تکنولوژی معتقدند، در حال حاضر شرایط دنیا به گونه‌ای است که همه کشور‌های جهان باید با هم همکاری کنند تا راه حل‌های دیجیتالی عمیق‌تری در اقتصاد، تکنولوژی و دیگر حوزه‌ها ارائه دهند. این کار بیشتر از همیشه برای جهان ضرورت دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  10  =