روند صعودی فعلی در سال ۲۰۲۱ تشدید خواهد شد

تحلیلگر بازار رمزارز:

به گفته‌ی آقای تام لی(Tom Lee) صنعت رمزارزها شاهد یک روند صعودی بالقوه و افزایش ارزش ۳۰۰ درصدی برای بیت کوین خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سال ۲۰۲۰ برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران حوزه‌ی رمزارز بسیار عالی بود، زیرا بیت کوین توانست از مرز ۲۹ هزار دلار عبور کرده و رکورد‌های قیمت جدیدی را به ثبت برساند. این درحالیست که تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌های بزرگ نیز با تبدیل بخشی از سرمایه‌ی در حال گردش خود به بیت کوین، وارد صنعت رمزارز شده تا از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوند. این رویکرد سرمایه‌گذاران سازمانی نیز دوره‌ی جدیدی را در اقتصاد دیجیتال آغاز کرد.

افزایش ناگهانی ارزش بازار رمزارزها باعث ایجاد بحث‌ها و جدل‌هایی بین تحلیلگران صنعت رمزارز هم شده است. آن‌ها دائماً در حال مطرح کردن این پرسش هستند که در سال ۲۰۲۱ چه چیزی انتظار صنعت رمزارز را می‌کشد و آیا روند صعودی فعلی در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت؟ درحالیکه برخی تحلیلگران براین باوراند روند صعودی فعلی همانند آن در سال ۲۰۱۸ رخ داد، با یک اصلاح ارزش ناگهانی و شدید روبرو خواهد شد.

آقای تام لی(Tom Lee) مدیر بخش تحقیقات شرکت مشاوره‌ی مالی فانداسترات(Fundstrat Global Advisors) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود، در رابطه با آینده‌ی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ صحبت کرده است.

طبق صحبت‌های اخیر او، سال ۲۰۲۱ یادآور سال ۲۰۱۷ برای صنعت رمزارز و حتی بهتر از ۲۰۲۰ خواهد بود. وی پیش‌بینی می‌کند که ارزش صنعت رمزارزها در سال جاری بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و ما شاهد یک جهش ارزش ناگهانی خواهیم بود. این بدان معناست که قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود.

چطور تغییرات آتی پیش‌بینی می‌شوند؟

زمانی که از وی نحوه‌ی پیش‌بینی این قیمت‌ها پرسیده شد، تام لی پاسخ داد که ماهیت معکوس رابطه‌ی بین دلار ایالات متحده و رمزارز بیت کوین باعث شکل‌گیری این روند صعودی می‌شود. به گفته‌ی او:

این روند صعودی به دو دلیل عمده آغاز خواهد شد؛ اما مهم‌ترین عامل این است که امسال شاهد انفجار نقدینگی بانکی در اقتصاد آمریکا بودیم، گرچه دلار بخش اعظم سال ۲۰۲۰ را با قدرت به جلو حرکت می‌کرد اما ضعف آن باعث خواهد شد که مردم این سوال را مطرح کنند «چطور می‌توان یک واحد پولی را سالم نگه داشت». بسیاری از مردم براین باوراند که طلا بهترین مکان برای ذخیره‌ی ثروت آن‌هاست، اما من معتقدام که قشر جوان و کسانی که با دنیای دیجیتال آشنایی بیشتری دارند، بیت کوین را به عنوان بهترین پناهگاه ذخیره‌ی ارزش انتخاب خواهند کرد.Tom Lee

تاثیر بازار سنتی بر رمزارزها

آقای تام لی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که در صورت اصلاح قیمت یا افت عمده‌ی ارزش بازار سهام باید به چه مواردی توجه کنیم. وی اعلام نموده که گرچه دارندگان رمزارز بیت کوین جایگاه امنی دارند که با سرمایه‌گذاران بازار سنتی قابل مقایسه نیست، اما تاثیر بازار سنتی بر رمزارز بیت کوین کاملاً مشهود می‌باشد. وی معتقد است که بسیاری از خریداران بیت کوین تصمیمات خود را براساس روند بازار سنتی و اخبار مربوط به آن اتخاذ می‌کنند.

 

نمودار تغییر قیمت بیت کوین طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

با تمام این تفاسیر، اگر پیش‌بینی‌های آقای تام لی به واقعیت تبدیل شده و رمزارز بیت کوین با جهش ۳۰۰ درصدی به نقطه‌ی ۱۲۰ هزار دلار برای هر واحد BTC برسد، مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار بیت کوین نیز از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرده و می‌تواند به یک رقیب جدی برای برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شود.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  76