ونزوئلا به سمت یک اقتصاد کاملاً دیجیتال پیش می‌رود

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه پول کاغذی در نهایت از بین خواهد رفت گفت کشورش در سال جاری میلادی به سمت یک اقتصاد دیجیتال عمیق‌تر پیش می‌رود و هدفش رسیدن به اقتصاد صد در صد دیجیتال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  دولت ونزوئلا قصد دارد در شرایطی که تورم فوق العاده بالا ارز این کشور را کاملاً بی ارزش کرده و استفاده از دلار در سراسر سیستم مالی آن فراگیر شده، به سمت یک اقتصاد کاملاً دیجیتال حرکت کند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت دلار راه فراری برای ونزوئلا در بحبوحه تهدیدهای آمریکا و سقوط درآمد نفتی آن بوده است. وی اشاره کرد 18.6 درصد از کل نقل و انتقال‌های مالی ونزوئلا به دلار است در حالی که 77.5 درصد توسط کارت های بانکی با بولیوار انجام می‌شود. تنها 3.4 درصد از پرداخت ها با اسکناس های بولیوار صورت می‌گیرد. بولیوار واحد پول ونزوئلا است.

مادورو با اشاره به اینکه پول کاغذی در نهایت از بین خواهد رفت گفت:«آنها یک جنگ علیه ارز ملی ما به راه انداخته‌اند. ما در سال جاری به سمت یک اقتصاد دیجیتال عمیق‌تر پیش می‌رویم. هدف من رسیدن به اقتصادی است که 100 درصد دیجیتال باشد».

این جدیدترین طرح بلند پروازانه رئیس‌جمهور ونزوئلاست که هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد. مادورو در 2017 و همزمان با سقوط بولیوار، قول داد کشورش یک ارز مجازی با نام پترو تحت پشتیبانی ذخایر نفت، گاز، طلا و الماس این کشور  داشته باشد. پترو در 2018 راه اندازی شد و آمریکا آن را یک کلاهبرداری نامید.

 ارز ونزوئلا 99 درصد از ارزش خود را طی 3 سال تورم بالا از دست داد. توروم در ونزوئلا طی دوازده ماه گذشته تا 5790 درصد افزایش یافته است. بزرگترین اسکناس ونزوئلا در حال حاضر 50 هزار بولیوار است که حدود 0.04 دلار ارزش دارد. دولت قصد دارد یک اسکناس 100 هزار بویلواری چاپ کند که ارزش آن در حال حاضر کمتر از 0.10 دلار است.

 مادورو علیرغم اینکه قول داده استفاده از دلار آمریکا را در اقتصاد گسترش دهد، ولی اعلام کرده استفاده رسمی از دلار عملا اتفاق نمی‌افتد. وی گفت:«ونزوئلا ارز خود را دارد و از آن دفاع می‌کند».

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  28