اتریوم هم به لیست دارایی‌های برتر جهان وارد شد

تغییرات اخیر بازار رمزارز باعث شده تا رمزارز اتریوم به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های موجود در جهان از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمزارز اتریوم هم پس از مدت‌ها توانسته به جمع برترین دارایی‌های جهان از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش وارد شده و در کنار بیت کوین قرار بگیرد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کوین‌مارکت‌کپ، رمزارز ETH در حال حاضر رتبه‌ی ۹۷ام در لیست برترین دارایی‌های جهان را در اختیار دارد.

پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ سرمایه‌ی در حال گردش بازار دارایی‌های مختلف از جمله شرکت‌های سهام عمومی، فلزات گران‌بها، رمزارزها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله(ETF) را ردیابی و اعلام می‌کند. سرمایه‌ی در حال گردش اتریوم هم در واقع مجموع ارزش تمام اتریوم‌های موجود در چرخه‌ی بازار است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این پلت‌فرم، در حال حاضر هر واحد رمزارز اتریوم با قیمت ۱۱۹۵ دلار مبادله می‌شود، که نسبت به روز گذشته یک افزایش قیمت ۱۲ درصدی را به ثبت رسانده است. این افزایش قیمت باعث شده تا ارزش بازار اتریوم اکنون از مرز ۱۳۲ میلیون دلار عبور کرده و باعث شود تا ETH با پشت سر گذاشتن شرکت‌های بزرگی همچون فیلیپ‌موریس، بانک سرمایه‌گذاری سیتی‌گروپ و شرکت ارتباطات چارتر، به لیست ۱۰۰ دارایی برتر جهان وارد شود.

البته رمزارز اتریوم پیش از این در لیست ۱۰۰ دارایی برتر پلت‌فرم است‌دش(AssetDash) و در رتبه‌ی ۷۴ام قرار داشت، با این حال پلت‌فرم مذکور ارزش بازار دارایی‌هایی همچون فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره، و همچنین برخی شرکت‌های بین‌المللی مانند آرامکو عربستان را ردیابی نکرده و در لیست خود قرار نمی‌دهد.

 

نمودار تغییرات ارزش اتریوم طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

این افزایش ارزش بازار اتریوم درحالیست که طی آنالیزهای اخیر پلت‌فرم دیفای پالس(DeFi Pulse)، بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار انواع مختلف توکن در پروژه‌های مالی غیرمتمرکز(DeFi) شبکه‌ی اتریوم قفل شده‌اند.

جایگاه بیت کوین تغییر کرده است

در رابطه با بیت کوین، این ارقام به آرامی از برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان پیشی گرفته است. در پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ بیت کوین جایگاه ۱۱ام را در بین برترین دارایی‌های جهان دارد، درحالیکه این جایگاه در پلت‌فرم است‌دش ۹ام می‌باشد.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، رمزارز بیت کوین توانسته اخیرا از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش سهام شرکت‌های بزرگی همچون برکشایر(Berkshire Hathaway شرکت تحت مدیریت وارن بافت)، ویزا و والمارت را پشت سر بگذارد.

شایان ذکر است که آقای وارن بافت به عنوان یکی از منتقدان سرسخت بیت کوین شناخته می‌شود، تاجایی که او رمزارز بیت کوین را «سم موش» توصیف کرده و اعلام نموده که «رمزارز پایان بدی خواهند داشت».

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =