شناسایی ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت

وزارت ارتباطات خبر داد:

سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی هویت صاحبان سیم‌کارت‌های تلفن همراه، موجب شناسایی حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه یاد شده در سی و ششمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» ساماندهی سیم‌کارت‌های تلفن همراه به همت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را مورد بررسی قرار داده است.

سواستفاده از خطوط یا خدمات ارتباطی، یکی از مشکلات رایج ارتباطات و تلفن همراه است. سازمان تنظیم مقررات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از این سوءاستفاده سیم‌کارت‌های بی‌هویت را در سه مرحله ساماندهی کرده است.

مرحله نخست با مشارکت اپراتورها کد ملی تمام مشترکان دریافت شد. در مرحله دوم از تمامی مشترکان دارای سیم‌کارت‌های متعدد خواسته شد با مراجعه به امور مشترکان اپراتورهای خود، سیم‌کارت‌های فعال خودشان را اعلام کنند. در مرحله سوم هم مشترکان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه www.mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام‌شان در اپراتورهای مختلف تلفن همراه ثبت‌شده، مطلع شوند.

با اجرای این طرح و ایجاد سامانه استعلام حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شناسایی و ساماندهی شدند.

 

منبع: ایرنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄    =  15