نسخه‌ی آزمایشی کیف‌پول سخت‌افزاری ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین منتشر شد

کیف‌پول یوان دیجیتالی که در یک کافی شاپ چینی آزمایش می‌شود، طوری طراحی شده است که به‌طور آفلاین نیز امکان استفاده از آن وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی چین(PBoC) به برنامه‌ی آزمایشی استفاده از کیف‌پول سخت‌افزاری ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین چراغ سبز نشان داده است. یک کافی‌شاپ در بیمارستان دانشگاه شانگهای به عنوان محل اجرای این برنامه‌ی آزمایشی انتخاب شده‌ است.

 کارکنان مدرسه‌ی پزشکی جیا تونگ(Jiao Tong) در شانگهای از یوان دیجیتالی برای پرداخت هزینه‌ی خوراکی استفاده خواهند کرد. آن‌ها قادر خواهند بود با استفاده از یک دستگاه پایانه‌ی فروشگاهی و کیف‌پول سخت‌افزاری یوان دیجیتالی که به شکل کارت‌های اعتباری ساخته شده‌اند، هزینه‌ی خرید خود را پرداخت کنند.

در این کیف‌پول‌ها صفحه‌ی نمایش کوچکی تعبیه شده است که موجودی آن را نمایش می‌دهند. رسانه‌های چینی گزارش کرده‌اند که بانک پس‌انداز پستی چین(Postal Savings Bank) وظیفه‌ی فرآهم ساختن پشتیبانی فنی را بر عهده دارد. این کیف‌پول‌های سخت‌افزاری امکان پرداخت هزینه‌ی یک فنجان قهوه و یا میان وعده را برای کاربرانشان فرآهم می‌کنند.

استفاده از یوان دیجیتالی به صورت آفلاین

تصویر منتشر شده در تنسنت نیوز یک کیف‌پول به شکل کارت اعتباری متعلق به کارکنان این دانشگاه پزشکی را نشان می‌دهد که از ۱۴۴٫۷۵ یوان دیجیتالی نگهداری می‌کند و سه مرتبه امکان پرداخت آفلاین به کمک این کارت اعتباری وجود دارد. این ابزار امکان پرداخت به کمک ارز دیجیتالی بدون نیاز به ارتباط وای‌فای و یا اتصال به شبکه‌ی تلفن‌همراه را فرآهم می‌آورد.

کیف‌پول سخت‌افزاری ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین

در همین زمان آزمایش ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین در شهر‌های شن‌ژن(Shenzhen)، سوژو(Suzhou)، شیان‌گان(Xiongan) و چنگدو(Chengdu) ادامه دارد.  دولت چین قصد دارد پیش از برگزاری بازی‌های زمستانی المپیک در سال ۲۰۲۲ میلادی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین را به‌طور رسمی راه‌اندازی کند.

اگرچه کارشناسان چینی معتقدند که ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین پیش از راه‌اندازی رسمی باید یک مسیر طولانی را طی کند، اما مقامات رسمی بانک مرکزی چین قصد دارند این پروژه را پیش از آغاز بازی‌های زمستانی المپیک راه‌اندازی کنند.

بانک مرکزی چین قصد دارد شهروندان کشور چین و حتی مردم دیگر کشورها را به استفاده از ارز یوان دیجیتالی ترغیب نماید. بانک مرکزی چین کاهش وابستگی به دلار آمریکا را در دستور کار قرار داده است. رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا در نامه‌ای به رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور نگرانی خود را نسبت به تاثیر راه‌اندازی پروژه‌ی یوان دیجیتالی بر توان رقابتی شرکت‌های آمریکایی اظهار داشته است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄  23  =