دولت ترامپ شیائومی و چندین شرکت بزرگ دیگر چین را تحریم کرد

در حالی که دولت ترامپ از روزهای پایانی خود برای افزایش فشارها علیه دولت پکن استفاده می کند، در آخرین اقدام خود چندین شرکت بزرگ از جمله غول فناوری چین یعنی شیائومی و شرکت ملی نفت دریایی چین را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالی که دولت ترامپ از روزهای پایانی خود برای افزایش فشارها علیه دولت پکن استفاده می کند، در آخرین اقدام خود چندین شرکت بزرگ از جمله غول فناوری چین یعنی شیائومی و شرکت ملی نفت دریایی چین را تحریم کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه شرکت های چینی را با تکرار ادعاهای مربوط به روابط نظامی این شرکت ها با دولت چین به لیست سیاه تحریم ها اضافه کرد.

به گفته این وزارتخانه، شیائومی، شرکت هواپیمایی بازرگانی چین کوماک، و همچنین هفت نهاد دیگر، "شرکت های نظامی کمونیست چین" شناخته شده اند.

این اقدام به معنای این است که سرمایه گذاران آمریکایی باید مطابق دستورالعمل اجرایی امضا شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر، سرمایه خود را از این شرکت ها بیرون بیاورند.

شیائومی اخیراً رقیب آمریکایی خود یعنی اپل را در فروش جهانی تلفن های هوشمند شکست داده و به سومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

این شرکت با تأکید بر اینکه فقط محصولاتی را برای استفاده غیرنظامی و تجاری تولید می کند، هرگونه ارتباط با ارتش چین را انکار می کند.

شیائومی همچنین متعهد شده است که از منافع سهامدارانش محافظت کند. این در حالی است که اخبار مربوط به ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت، سهام آن را حدود 10 درصد کاهش داده است.

اگرچه شرکت ملی نفت دریایی چین CNOOC از قبل نیز تحت ممنوعیت سرمایه گذاری قرار گرفته بود، روز پنجشنبه به لیست معروف نهادهای تحریم شده نیز اضافه شد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که CNOOC به دلیل "کمک به دولت چین در ترساندن کشورهای همسایه در دریای جنوب چین" به لیست سیاه اقتصادی اضافه شد.

در اقدام اخیر آمریکا، شرکت های مذکور مشمول ممنوعیت سرمایه گذاری در آمریکا می شوند. این تحریم، سرمایه گذاران آمریکایی را مجبور می کند تا تاریخ 11 نوامبر 2021 سرمایه خود را از این شرکت ها خارج کنند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =