شهرک صنعتی آمل دارای ظرفیت های صنعتی و تولیدی بالایی است

وزیر اقتصاد در جریان بازدید امروز از واحدهای صنعتی و پایانه بین‌المللی صادرات برنج شهرستان آمل:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با سفر به شهرستان آمل از واحد های صنعتی و پایانه بین‌المللی صادرات برنج این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر فرهاد دژپسند که در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان آمل اظهار داشت: پرونده برنج مازندران برای عرضه در بورس کالا در دست بررسی است، اما نیازمند کار همه جانبه برای تطبیق با شرایط بازار سرمایه است.

وزیر اقتصاد در ادامه افزود: وزارت اقتصاد با ورود برنج به بازار بورس موافق است و از آن حمایت می کند ، اما این موضوع نیازمند بررسی دقیق و کار کارشناسی است که روند آن آغاز شده است.

دژپسند افزود: در این راستا حتی کارشناسان بورس نیز از پایانه بین المللی صادرات برنج آمل بازدید کرده اند که رضایت آنها را نیز در پی داشته است.

دژپسند‌ ورود برنج به بازار بورس را نیازمند طی مراحل متعدد و همچنین در نظر گرفتن متغیرهای مهم دانست و گفت: در مرحله نخست باید وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه بورس کالا دارای ویژگی هایی است که برنج به عنوان یک محصول باید خود را با آن سازگار کند، افزود: یکی از این مباحث، کیفیت است که وزارت جهاد کشاورزی باید در این موضوع ورود کند تا برنج مورد نیاز، با کیفیت مورد نظر، مطابق با استانداردهای مورد تایید بورس تامین شود.

دژپسند همچنین میزان توزیع را یکی از دغدغه ها و الزامات ورود برنج به بازار بورس دانست و گفت: تولید و عرضه برنج باید به استاندارد ثابتی برسد و این تعهد داده شود که میزان عرضه برنج نوسان نخواهد داشت.

وی تعهد تولید و عرضه برنج در بازار بورس را یکی از مهم ترین دغدغه کارشناسان این بازار برشمرد و افزود: لازم است پایانه صادراتی برنج مازندران، مقدار مستمر و ثابتی را برای عرضه برنج پیش بینی کند تا در آینده به جایگاه خود در بازار بورس و همچنین سرمایه گذاران آسیب نزند.

وزیر اقتصاد یکی دیگر از الزامات ورود برنج مازندران به بازار سرمایه و همچنین جلوگیری از واردات برنج را تولید متنوع آن دانست و اظهار داشت: برنج داخلی، به خصوص برنج مازندران، به دلیل تک محصولی بودن و کیفیت مرغوب، قیمتی بسیار بالا دارد که فقط در سبد قشر خاصی قرار می گیرد.

وی افزود: لازم است کشاورزان، اقشار دیگری را نیز در نظر بگیرند و برای جلوگیری از واردات برنج، محصولات خود را متنوع کنند تا بر سر سفره طیف گسترده ای از مصرف کنندگان قرار بگیرد.

گفتنی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سفر از واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان آمل از جمله واحد تولیدی لبنی «دوشه آمل» (هراز)، مجموعه «فولادین ذوب آمل» (فذا) و شهرک صنعتی فاز یک این شهرستان بازدید کرد.

وزیر اقتصاد در جریان این بازدید، ضمن گفتگو با فعالان و دست اندرکاران شرکت های صنعتی و مجموعه های تولیدی، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها در حوزه تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش، افزایش هزینه مواد اولیه تولید و غیره قرار گرفت.

دژپسند طی سخنانی در جریان بازدید از شهرک صنعتی فاز یک آمل اظهار داشت: شهرک صنعتی آمل دارای ظرفیت های صنعتی و تولیدی بالایی است که تقریبا همه آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی درحال فعالیت هستند.

وزیر اقتصاد افزود: فعالیت های شرکت های خصوصی آمل نقطه قوتی برای کمک به دولت و فعالیت های صادراتی و ارزآوری است.

دژپسند گفت: دولت خواهان تداوم فعالیت های شرکت های خصوصی است و برای این مهم تمام توان خود را به کار خواهد بست.

شایان ذکر است، پنجاه درصد فعالیت های صنعتی مازندران متعلق به شهرک صنعتی آمل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =