حضور در صنعت رمزارزها هدف صنعت بانکداری آمریکا

گزارشات منتشر شده از منابع داخلی بانک گلدمن ساکس(Goldman Sachs) حاکی از آن است که مقامات این بانک به دنبال راه‌اندازی صندوق نگهداری رمزارز حضانتی هستند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به گفته‌ی یک منبع قدرتمند در بانک گلدمن ساکس(Goldman Sachs) که خواسته نامی از وی فاش نشود، این بانک بزرگ آمریکایی اخیراً درخواست ارائه‌ی اطلاعات(RFI) جهت تحقیق در رابطه با صندوق نگهداری دارایی‌های دیجیتال ارائه کرده است.

زمانی که از وی در رابطه با چهارچوب زمانی این صندوق نگهداری دارایی دیجیتال سوال پرسیده شد، این منبع آگاه اعلام کرد که «به زودی اعلام خواهد شد».

در گزارشاتی که در رابطه با این موضوع منتشر شده است، منبع فوق توضیح داده است که «ما هم مانند بانک جی‌پی‌مورگان یک درخواست کسب اطلاعات RFI جهت راه‌اندازی صندوق حضانت دیجیتال ارائه کرده‌ایم. ما در حال بررسی صندوق نگهداری هستیم و تصمیم داریم تا در رابطه اقدامات بعدی چند تصمیم مهم بگیریم». شایان ذکر است که درخواست کسب اطلاعات RFI بانک بزرگ جی‌پی مورگان در اکتبر ۲۰۲۰ ارائه شد.

این منبع داخلی گلدمن ساکس با استناد به رمزارزهای پایدار و نامه‌نگاری‌های رسمی دفتر کنترل ارز ایالات متحده(OCC) همچنین اعلام نموده که این ابتکار عمل در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال در واقع بخشی از «استراتژی گسترده‌ی دیجیتال» است.

تغییرات بزرگ در دنیای اقتصاد

البته در هفته‌ی جاری یک تغییر ساختاری قابل توجه در زمینه‌ی صندوق‌های نگهداری رمزارزی به وجود آمد، زیرا یک بانک واقع در شهر سانفرانسیسکو توانست تاییدیه‌ی دفتر کنترل ارز ایالات متحده جهت تبدیل شدن به یک بانک دیجیتال ملی را کسب کند، یک بانک فعال در حوزه‌ی دیجیتال که «بدون هرگونه ابهام» توانسته صفت «صندوق نگهداری واجد شرایط» را کسب کند.

دیوگو مونیکا(Diogo Mónica) رئیس بانک انکوریج(Anchorage) در مصاحبه‌ی خود اعلام نموده این رویکرد و تصویب قانونی باعث خواهد شد که بسیاری از بازیگران بزرگ و ریسک‌پذیر دنیای اقتصاد به صنعت رمزارزها روی خوش نشان دهند.

زمانی که از وی در رابطه با گلدمن ساکس، جی‌پی مورگان و سی‌تی بانک(سه بانک بزرگ آمریکایی که بیشترین ابتکارات در حوزه‌ی صندوق نگهداری رمزارز داشته‌اند) سوال پرسیده شد، آقای مونیکا پاسخ داد که «ما در حال گفتگو و همکاری نزدیک با تمامی موارد گفته شده هستیم».

کارگزاری یا صندوق حضانتی؟

گزارشاتی که در رابطه با این رویکرد گلدمن‌ساکس حاکی از آن است که این بانک احتمالاً به دنبال چیزی شبیه به خدمات کارگزاری عمده شامل خدمات رمزارزی است. با این حال، منبع داخلی بانک گلدمن‌ساکس توضیح داده است که این بانک به دنبال راه‌اندازی صندوق نگهداری دارایی است نه خدمات کارگزاری.

به گفته‌ی وی «بانک انکوریج، پلت‌فرم بیت‌گو و کوین‌بیس همگی برنامه‌های بلند مدتی در زمینه‌ی کارگزاری عمده‌ی حوزه‌ی رمزارز دارند و ما قصد نداریم همان استراتژی را کپی‌برداری کنیم».

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −    =  42