«فراز» سکوی پرواز بانک ایران زمین در پسا کرونا

بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین؛

بانکداری دیجیتال فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است که تجربه مشتری جدید، ابزارهای جدید پرداخت و خدمات سریع‌تر و کارآمدتر از محورهای اصلی آن هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک ایران زمین تلاش دارد تا با توسعه زیر ساخت های فنی خود و بهره مندی از فناوری های مالی پیشرفته، بانکداری دیجیتال را گسترش داده و تجربه امن و آسان بانکداری دیجیتال را برای کاربران خود مهیا سازد.
بانک ایران زمین در چشم انداز 1400، ارائه سرویس به درخواست مشتری، استفاده از فناوری به صورت یکپارچه در راستای بهبود تجربه مشتری را رویکرد اصلی بانکداری دیجیتال قرار داده است. 
نگاه بانک ایران زمین در بخش بانکداری دیجیتال، بانکداری بر پایه "ارائه سرویس" است که تفاوت اصلی آن با سیستم فعلی بانکداری می باشد. به عبارت دیگر، در بانکداری دیجیتال، به جای ایجاد سرویس و ارائه به مشتری، بر روی پلتفرم بانک سرویس های مد نظر مشتریان ایجاد شده و در اختیار آنان قرار داده می شود. مشتریان بانک ایران زمین می توانند از طریق کانال های ارائه شده از جمله همراه بانک، اینترنت بانک، وب سایت و غیره، امورات بانکی و پرداخت خود را به صورت دیجیتال و بدون مراجعه به شعب بانکی انجام دهند.
البته لازم به ذکر است که تعیین سطح بانکداری دیجیتال و بیان این موضوع که چه زمانی یک بانک کاملاً دیجیتال شده است، بسیار دشوار است. به همین دلیل، باید چارچوب و مدلی ارائه شود تا بتواند به بانک در تلاش برای حرکت به سوی بانکداری دیجیتال یاری رساند. 
پلتفرم بانک دیجیتال ایران زمین که به نام "فراز" نام گذاری شده و فراتر از یک بانک به مشتریان ارائه خدمت می کند، به صورت آزمایشی در اختیار کارکنان این بانک و تعدادی از مشتریان منتخب جهت ثبت بازخورد قرار گرفته است که پس از طی کردن دوره آزمایشی به صورت عموم ارائه خواهد شد. 

 

* ارائه بانکداری دیجیتال از کانال اینترنت بانک ایران زمین
اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستم های بانکداری مدرن بانک است که مشتریان را قادر می سازد تا علی رغم محدودیت های جغرافیایی و زمانی خود بتوانند به گستره عظیمی از خدمات بانکی و پرداخت دسترسی کامل داشته و از مزیت های بانکداری دیجیتال بهره مند شوند.
جهت راه اندازی اینترنت بانک ایران زمین، می توانید به نزدیک ترین شعب بانکی مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم های مربوط به فعال سازی اینترنت بانک و دریافت نام کاربری و رمز های اول و دوم از شعبه، وارد سیستم پرداخت اینترنتی بانک ایران زمین شد.
کاربران با ورود به فضای اینترنت بانک ایران زمین می توانند در امنیت کامل به خدماتی از قبیل دریافت مشخصات سپرده، تنظیم و دسترسی به شماره سپرده های دلخواه، نمایش گردش حساب با انتخاب نوع سپرده، امکان ثبت شماره کارت یا شماره شبا، تسهیلات و سپرده، انتقال وجوه داخل بانکی و بین بانکی، گزارش گیری از عملیات انتقال وجه، مدیریت تسهیلات، مدیریت کارت، مدیریت وضعیت چک های صادر شده و تنظیمات مشخصات کاربری دسترسی داشته باشند. 

 

* ارائه بانکداری دیجیتال از کانال همراه بانک ایران زمین
یکی از ارکان اصلی مشتری مداری در سیستم بانکی این است که بانک بتواند خدمات و سرویس های مورد نیاز مشتریان را در جایی که مشتری حضور دارد، ارائه دهد. به طوری که برترین بانک های جهان در تلاش اند تا با راه اندازی ابزارهای پذیرش در شبکه های اجتماعی، که مشتریان در طول روز بیشتر از آن استفاده می کنند، بتوانند تجربه پرداخت دیجیتال را برای کاربران راحت تر و سریع تر کنند.
بانک ایران زمین با ارائه همراه بانک توانسته است شعار مشتری مداری را سرلوحه برنامه ریزی ها و سیاست گذاری خود قرار دهد و رضایتمندی مشتریان را در طول این مسیر به دست آورد.
کاربران با در اختیار داشتن همراه بانک ایران زمین می توانند از خدمات بانکی و پرداخت مانند انتقال وجه، خدمات چک، پرداخت تسهیلات دوره ای، گزارش تراکنش ها، دریافت شماره شبا و نرخ ارز، دریافت صورت حساب، پرداخت قبوض خدماتی و تلفن و نیکوکاری بهره مند شوند. 

 

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  56