بازگشت بازار سهام از ایستگاه آخر/ بانکی ها به سبزپوشی تن دادند!

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس سه شنبه 30دی99؛

ریزش پُرمعترض بورس در ماه های اخیر و به ویژه در هفته های اخیر بالاخره صبح امروز همزمان با احضار وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس و استعفای رئیس سازمان بورس توانست رنگ و بوی خونین سرخ پوشی را تا حدی از خود دور کند و به مدار رشد بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از قطع امید کامل سهامداران از تغییر روند بازار صبح امروز انتشار خبرهایی همچون احضار وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی مجلس و سپس انتشار خبر تقدیم استیضاح وزیر اقتصاد به مجلس، با وجود افت حدود 19 هزار واحدی با خریدهای سنگین حقوقی ها و یا به بیان بهتر با تکمیل خرید حقوقی ها روبرو شد و اغلب سهم ها پس از نوسان کامل در بازار روزانه خود نزدیک به سقف های قیمتی نیز رسیدند.

بر این اساس شاخص کل نیز ضمن جبران کامل افت روزانه خود با ورود به محدوده مثبت با رشد اندک 385 واحدی نیز همراه شد و بر فراز ارتفاع یک میلیون و 150 هزار و 610 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز برخلاف شاخص کل در مسیر نزولی قرار گرفت و با ثبت افت روزانه 6 هزار و 462 واحدی در ارتفاع 281 هزار و 628 واحد قرار گرفت.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام گروه بانکی امروز پس از مدتها ریزش و از دست رفتن حمایت های معتبر،با افزایش تقاضا همراه شد.

بر این اساس نیمی از سهام این گروه اعم از لیدر و غیر لیدر توانستند بر مدار رشد قرار گیرند.

معاملات سهم بانک تجارت(وتجارت) امروز نیز پُرحجم ظاهر شد و با ثبت معاملات یک هزار و 136 میلیون سهمی با وجود پایانی متعادل 1.63 درصدی منفی در آخرین معاملات در صفر تابلو قرار گرفت.

امروز سهم سه دلاری بانک صادرات(وبصادر) پس از حجم معاملات 458 میلیونی توانست بر مدار رشد قرار گیرد و با ثبت معاملات مثبت 3.49 درصدی در واپسین دقایق از بازار به کار خود پایان دهد.

سهم بانک پارسیان(وپارس) امروز با حجم معاملات 361 میلیونی بالاتر از لیدر پیشکسوت سهام بانکی یعنی وبملت قرار گرفت و با وجود پایانی اندک منفی خود با معاملات لحظه آخری مثبت 1.47 درصدی چراغ صف خرید فردا را روشن کرد.

اما بیشترین ارزش معاملات امروز در سهام گروه بانکی نصیب وتجارت با 2 هزار و 744 میلیارد ریال شد و پس از آن سهام بانک صادرات با یک هزار و 66 میلیارد ریال و بانک ملت با 978 میلیارد قرار گرفتند.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

گروه سهام بیمه ای به دلیل کوچک بودن اغلب شرکت ها و چرخش اقبال بازار بر صنایع بزرگتر و سهام شاخص ساز امروز با افت در اغلب سهام خود روبرو شد.

به طوری که اغلب نمادهای این گروه در کف قیمتی و حتی در صف فروش قرار گرفتند.

بیمه البرز امروز با حجم معاملات 87 میلیونی در کف قیمتی روزانه قرار گرفت.پس از آن سهم ومعلم با حجم معاملات 33 میلیونی و نوین با حجم معاملات 30 میلیونی به ترتیب به معاملات منفی 4.27 درصدی و مثبت 1.18 درصدی رسیدند.

ارزش معاملات نماد ودی با 447 میلیارد ریال بیش از سایر نمادهای این گروه بود.پس از آن معاملات نماد کوثر با 421 میلیارد ریال و البرز با 382 میلیارد سهم در رده دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات روز نمادهای بیمه ای قرار گرفتند.

اما با تکیه بر پتانسیل خوب بنیادی سهام بیمه ای این رویه نمی تواند چندان پر دوام واقع شود و سهام گروه بیمه ای پس از استراحتی کوتاه به تدریج به روند رو به رشد باز می گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −    =  3