بورس بازی در فاز احتیاط!/حقوقی ها در طرف عرضه قرار گرفتند

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس یکشنبه 5بهمن99؛

صبح امروز بورس پس از سه روز مثبت و دلگرم کننده، با عرضه حقوقی ها در فاز هیجان قرار گرفت و سهامداران محتاط تر را به سمت فروش کشاند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس صبح امروز در ادامه رشد سه روز کاری اخیر با رشد بیش از 27 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد؛اما در ادامه با عرضه های هماهنگ و چند باره حقوقی ها و هیجانی شدن جو بازار و فروش های خرد حقیقی ها، بخشی از این رشد را از دست داد.

این روند در حالی پیگیری شد که با وجود شکل گیری موج تقاضا پس از هر بار عرضه باز هم روند بازار نیمه نزولی شد و در نهایت تنها 12 هزار و 594 واحد از رشد ابتدایی شاخص در پایان معاملات باقی ماند.

بر این اساس شاخص کل بورس با این رشد در ارتفاع یک میلیون و 234 واحدی قرار گرفت.

اما عرضه در شرکت های کوچک تر با شدت بیشتری دنبال شد و انعکاس این عرضه ها شاخص هم وزن را در محدوده منفی قرار داد.به طوری که این نماگر در معاملات امروز با افت 2 هزار و 816 واحدی همراه شد و در ارتفاع 437 هزار و 570 واحدی قرار گرفت.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام گروه صنایع بانکی صبح امروز با تشکیل صفوف خرید به خصوص در سهام لیدر کار خود را آغاز کردند.

اما در ادامه با عرضه این صفوف توسط حقوقی ها و فاصله گرفتن از سقف های قیمتی، معاملات حتی به محدوده منفی نیز کشیده شد.

در مجموع نمادهای گروه بانکی امروز نیمی مثبت و نیمی منفی روز خود را به پایان رساندند.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با یک هزار و 284 میلیون سهم، وبصادر با 755 میلیون سهم و وپارس با 606 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد سمایه با یک میلیون سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با 3 هزار و 506 میلیارد ریال، وبصادر با یک هزار و 996 میلیارد سهم و وبملت با یک هزار و 916 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه(سمایه) با 7 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

گروه سهام بیمه نیز امروز از فشار عرضه های هیجانی در امان نماند؛ به طوری که اغلب نمادهای این گروه به معامله در محدوده منفی تن دادند.

البته این گروه به دلیل وجود جذابیت های بنیادی همچنان با حمایت طرفداران خود همراه هستند و این مساله سبب شد تا با صف فروش همراه نشوند و تنها به معاملات متعادل منفی بسنده کنند.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه دانا، بیمه آسیا و بیمه نوین به ترتیب با حجم 159میلیون،123 میلیون و 93 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه سرمد (وسرمد) با 181 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای دانا با بیش از یک هزار و 318 میلیارد ریال ،نوین با 666 میلیارد ریال و کوثر 454 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه سرمد (وسرمد) با یک میلیارد ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =