هدف چین; آزمایش یوان دیجیتال در مقیاس بسیار گسترده

مقامات دولت چین اعلام کرده‌اند که به زودی ارز دیجیتال بومی به صورت گسترده در چندین شهر بزرگ از جمله شِنژِن و شانگهای به صورت عمومی عرضه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تعدادی از شهرهای چین در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش و آزمایش ارز دیجیتال بومی چین(DCEP) در برنامه‌های غیردولتی خود در سال ۲۰۲۱ هستند؛ روندی که می‌توان آن را یک شروع مثبت در سال جاری برای صنعت ارزهای دیجیتال و هموار شدن راه برای راه‌اندازی رسمی این ارز بومی توصیف کرد.

آقای چن جینینگ(Chen Jining) شهردار پکن روز یک‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد روند توسعه‌ی یک منطقه‌ی بررسی ابتکارات حوزه‌ی فناوری‌های مالی و خدمات حرفه‌ای را در سال ۲۰۲۱ تسریع کرده و زیرساخت‌های کاربردی ارزهای دیجیتال را گسترش دهد.

صحبت مقامات مختلف در رابطه با این پروژه

آقای گونگ ژنگ(Gong Zheng) شهردار شهر شانگهای نیز روز یک‌شنبه هنگام ارائه‌ی گزارش کار دولت توضیح داد که روند تامین مالی و ترویج پروژه‌های ارز دیجیتال بومی را ادامه خواهد داد. ما زنگروئی(Ma Xingrui) فرماندار شهر گوانگدونگ نیز روز یکشنبه در مراسم فوق عهد بست که مقامات از توسعه‌ی شنژن و تبدیل آن به یک منطقه‌ی آزمایشی برای ابتکارات حوزه‌ی ارزهای دیجیتال حمایت خواهند کرد.

شهر شِنژِن که به عنوان سیلیکون‌ولی(Silicon Valley یکی از مناطع جنوبی سانفرانسیسکو که به عنوان مرکز جهانی حوزه‌ی فناوری سطح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد) کشور چین از آن یاد می‌شود، از تاریخ ۲۰ام ژانویه سومین مرحله‌ی آزمایش ارز دیجیتال بدومی را آغاز کرده و بالغ بر ۲۰ میلیون یوان دیجیتال در اختیار ساکنان منطقه قرار داده است.

تحلیلگران بر این باوراند که برنامه‌های ابتکاری دولت چین در این شهر یک سیگنال واضح ارائه می‌کند که ارز دیجیتال بومی DCEP قرار است به در مقیاس وسیع و در بطن یک مسابقه‌ی جهانی برای عرضه‌ی هرچه سریع‌تر رمزارز بومی راه‌اندازی شود. این درحالیست که این ارز دیجیتال در واقع هموار کننده‌ی مسیر و یک پایه و اساس محکم برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ‌تر در آینده‌ای نه چندان دور هم می‌باشد.

اظهار نظر متخصصان

یکی از متخصصان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال روز یک‌شنبه اظهار داشت که «راه‌اندازی محدود این پروژه تنها مرحله‌ی ابتدایی روند گسترش آن به شمار می‌آید. زمانی که این ارز دیجیتال به صورت کامل راه‌اندازی شود، یوان دیجیتال باعث تغییر شکل صنعت مالی چین خواهد شد و یک سرویس  امیدوار کننده خدمات مالی به ارزش میلیاردها یوان را آزاد می‌کند».

در سال ۲۰۲۰ روند آزمایش محدود ارز دیجیتال بومی در چند شهر به صورت محدود آغاز گردید، و در ماه‌های پایانی همان سال مرحله‌ی آزمایش در مقیاس بزرگ و گسترش هرچه بیشتر شروع شد.

روند آزمایش ارز دیجیتال بومی کشور چین ابتدا در چند شهر از جمله شنژن، شانگهای، سوژو و مرکز استان سیچوان به صورت بسیار محدود آغاز شد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8