وارث سامسونگ برای محکومیتش درخواست تجدیدنظر نمی‌کند

نایب رئیس هیات مدیره سامسونگ پس از دریافت حکم محکومیت دو سال و نیم زندان به اتهامات مختلف از جمله دریافت رشوه، از دادگاه عالی کره جنوبی درخواست تجدیدنظر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وکیل جی وای لی، نایب رئیس هیات مدیره و وارث سامسونگ خبر فوق را اعلام کرد اما شرکت حقوقی "بائه، کیم اند لی" و سامسونگ در این باره اظهارنظر نکردند.

جی وای لی، وارث شرکت سامسونگ الکترونیکس هفته گذشته از سوی دادگاهی در کره جنوبی به اتهام پرداخت رشوه به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد. دادگاه عالی سئول نخستین بار لی را در سال ۲۰۱۷ پس از افشای نقش وی در رسوایی فسادی که باعث برکناری پارک گوئن های، رئیس جمهور کره جنوبی شد، به زندان محکوم کرد. وی که سکاندار اصلی گروه سامسونگ به شمار می رود، یک سال در زندان ماند اما در فوریه سال ۲۰۱۸ پس از نصف شدن دوران محکومیتش و معلق شدن آن، از زندان آزاد شد. دادگاه عالی در سال ۲۰۱۹ حکم مذکور را نقض و دستور محاکمه مجدد را صادر کرد.

در آخرین جلسه دادگاه در ۳۰ دسامبر، لی یک عذرخواهی بلندبالا را خواند و وعده های قبلی خود برای تبدیل کردن سامسونگ به یک شرکت عالی و عدم تکرار اشتباهات گذشته را تکرار کرد و متعهد شد قدرت در سامسونگ را به فرزندانش منتقل نکند. جانشین شدن رسمی لی به جای پدرش که در اکتبر درگذشت، احتمالا تا زمان آزادی وی از زندان به تاخیر خواهد افتاد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  24