رونق پیام‌رسان بیپ ترکی در بنگلادش/ بیش از ۵۰میلیون دانلود در گوگل پلی

مردم بنگلادش در گیرو‌دار نگرانی‌‌‌ بابت حریم خصوصی اپلیکیشن زیرمجموعه فیسبوک، واتس‌اپ، به اپلیکیشن بیپ ترکیه روی آوردند. بیپ تاکنون بیش از 50 میلیون دریافت فقط در فروشگاه گوگل داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پی نگرانی‌های به وجود‌ آمده در مورد محافظت از حریم خصوصی در واتس‌اپ، اپلیکیشن پیام‌رسان ترکی، به نام بیپ (BiP) در صدر لیست کاربران بنگلادشی قرار گرفت.

طبق اطلاعات موبایل اکشن که از پیشتازان بهینه سازی در فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های اطلاعاتی تلفن همراه در جهان است، در حال حاضر اپلیکیشن بیپ در صدر پیام‌رسان‌های اندرویدی در بنگلادش است. واتس‌اپ در جایگاه دوم این لیست قرار دارد و پس از آن، ایمو، فیسبوک و تلگرام هستند.

اکنون تعداد زیادی از کاربران تلفن‌های هوشمند در آسیای جنوبی، ایالت دلتا در حال دانلود بیپ هستند و در شبکه‌های اجتماعی در مورد آن صحبت می‌کنند.

در مصاحبه‌های انجام گرفته در رابطه با این موضوع، شهروندان این کشور می‌گویند که اپلیکیشن فوق‌العاده‌ بیپ ساخت کشور ترکیه است و تحت رهبری رییس جمهور این کشور، رجب ‌طیب اردوغان، راه‌اندازی شده است.

اولاد حسین (Aoulad Hossain)، روزنامه‌نگار مستقر در داکا، این اپلیکیشن را تحسین کرده است و در خبرگزاری آنادولو (Anadolu Agency) گفته است که به نظر من استفاده از این اپلیکیشن امن‌تر از واتس‌اپ است، زیرا مدیر آن این اطمینان را داده است که امنیت اطلاعات کاربران حفظ خواهد شد.

به گفته او تغییرات ایجاد شده در حریم خصوصی واتس‌اپ، او را ترغیب کرد تا از اپلیکیشن دیگری استفاده کند. وی گفت:

«از آنجایی که واتس‌اپ قصد دارد که بخشی از اطلاعات کاربران خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارد، من نگران حریم خصوصی‌ام هستم و تصمیم گرفته‌ام که به جای واتس‌اپ، از بیپ استفاده کنم.»

پس از آن که واتس‌اپ، با بیش از دو میلیارد نفر کاربر، تغییرات بحث‌برانگیزی را در مورد حریم خصوصی کاربران ایجاد کرد که منجر به اشتراک‌گذاری اطلاعات آنان با شرکت مرکزی خود، فیسبوک می‌شد، سیل عظیمی از افراد اپلیکیشن ترکی بیپ را دانلود کردند.

اپراتورهای سامانه جهانی ارتباطات سیار ((Global System for Mobile Communications در ترکیه (اپراتورهای ترکسل ((Turkcell، ترک تلکام (Turk Telekom) و ودافون(Turkcell)) برای اپلیکیشن پیام‌رسان محلی بیپ با یکدیگر همکاری کردند و با استقبال جهانی عظیمی مواجه شدند.

استقبال عظیم در بنگلادش

به نظر می‌رسد که بنگلادش بیشترین استقبال را در سراسر جهان از بیپ داشته است. مخصوصاً از زمانی جوانان کشورهایی که اکثر افراد در آن مسلمان هستند، این اپلیکیشن را دانلود کردند و آن را اپلیکیشن خودشان دانستند.

الیور رحمان (Oliur Rahman)، دانش‌آموز دبیرستانی در گزارش به خبرگزاری آنادولو گفته است: «من ترکیه را دوست دارم و عاشق مجموعه‌های تلویزیونی قیام ارطغرل (Dirilis Ertugrul)، قیام عثمان (Kurulus Osman) و رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی ((Uyanis: Buyuk Selcuklu هستم. رهبر شجاع ترکیه، اردوغان را دوست دارم، بنابراین این اپلیکیشن ترکیه‌ای را به عنوان اپلیکیشن خودم دانلود کردم و از این به بعد گاهی از آن استفاده خواهم کرد.

یک کارمند فناوری اطلاعات در یک شرکت خصوصی در داکا، ضمن تحسین ابتکار عمل ترکیه گفته است که بیپ باید قابلیت‌های بیشتری مانند وضعیت یا گزینه‌های‌ تم را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کند.

رکیبول اسلام (Rakibul Islam) گفت:

«شما باید بدانید که مردم به چه دلیل از واتس‌اپ استفاده می‌کنند و قابلیت‌های آن و برخی قابلیت‌های جدید را نیز ارائه دهید تا کاربران را جذب کنید.»

طبق اطلاعات کمیسوین تنظیم مقررات ارتباطات بنگلادش و اخبار‌ رسانه‌ها، در حال حاضر حدود صد و ده میلیون نفر از مردم بنگلادش از تلفن همراه استفاده می‌کنند. تلفن همراه یک چهارم این افراد هوشمند است و از طریق پیام‌رسان‌های مختلف اوقات خوشی را در اینترنت سپری می‌کنند.

اسلام گفت:

«اگر روند فعلی دانلود بیپ همچنان ادامه داشته باشد، تعداد کاربران آن ظرف چند هفته به چند میلیون نفر خواهد رسید.»

پیشنهادات مفید

طبق اطلاعات روز شنبه هفته گذشته در اپلیکیشن فروشگاه گوگل، بیش از پنجاه میلیون نفر در سراسر جهان تاکنون این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند.

در توضیحات این اپلیکیشن گفته شده است که بیپ یک پلتفرم ارتباطی امن، آسان و رایگان است که قابلیت‌های مفید بسیاری از جمله ترجمه سریع به 106 زبان و تبادل نرخ‌ها را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن بیپ این امکان را برای کاربران تلفن و وب فراهم می‌کند که فیلم بسازند و همزمان با حداکثر ده نفر در سراسر جهان تماس تصویری برقرار کنند و تصاویر، فیلم‌ها و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند.

زرینا بیگم (Zerina Begum)، استاد موسسه فناوری اطلاعات دانشگاه داکا، هیجانی که در بنگلادش و سایر کشورهای جهان نسبت به اپلیکیشن بیپ ایجاد شده است را طبیعتی مشترک میان طرفداران این پیامرسان توصیف کرد.

بیگم در خبرگزاری آنادولو گفت که کاربران به طور طبیعی به هر موضوع جدیدی علاقه‌ نشان می‌دهند. وی خاطر نشان کرد:

«اپلیکیشن بیپ که به تازگی معرفی شده است، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و خلا ایجاد شده به خاطر اقدام بحث‌برانگیز واتس‌اپ، نقش به‌سزایی در رونق این برنامه شده است.»

وی با تاکید بر عواطف مردم بنگلادش گفت که بسیاری از افراد تاثیرگذار از ملیت‌های مختلف از جمله اردوغان در ترکیه به پیشرفت این اپلیکیشن در کشورهای آسیای جنوبی کمک می‌کنند. با این وجود، او از صاحبان بیپ درخواست کرد که به حریم خصوصی کاربران و اعتماد آن‌ها لطمه‌ای وارد نکنند.

 

منبع: www.aa.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄    =  11